استان ها

برگزاری مراسم تجلیل از مستند ساز بین المللی ساکن در جزیره کیش

به گزارش یومیر از کیش: مهدی کشاورز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با قدردانی از پشتکار کاظم بایرام بخش، مستندساز بین المللی ساکن جزیره کیش، اظهار داشت: بایرام بخش تجربیات چندین ساله خود را صمیمانه تقدیم کشورمان کرده و با این پشتکار تمدن چند هزار ساله ایران را به تصویر می کشد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: کاظم بایرام معاونت بین المللی تهیه کننده مستند دارای چندین مدال طلا و مدرک بین المللی است و افتخارات ارزنده ای را در این زمینه برای کشورمان به ویژه جزیره کیش کسب کرده است.

مهدی کشاورز در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از کاظم بایرام بخش، دوره های آموزشی این مستندساز بین المللی را یکی از ظرفیت های خوب جزیره کیش معرفی کرد.

لازم به ذکر است کاظم بایرام، دکتری. گروه زیست شناسی دریایی در طول 12 سال حضور مستمر خود در آب های خلیج فارس گنجینه ای ارزشمند از اعماق دریا جمع آوری کرده است.

وی مستند «بیست زندگی در اعماق خلیج فارس» را به سفارش سازمان منطقه آزاد کیش ساخت که کیفیت ویژه فیلمبرداری و استفاده از جدیدترین متدها برای ساخت مستند دنیای زیر آب از ویژگی های این مستند است.

معرفی پتانسیل های نهفته خلیج فارس و شناخت آبزیان ارزشمند این منطقه، تبیین جایگاه ویژه محیط زیست جزیره کیش، ارتقای سطح آگاهی مردم از اکوسیستم مرجانی و توسعه گردشگری دریایی در کیش از جمله اهداف ساخت این منطقه است. مستند جذاب و دیدنی .

از افتخارات این هنرمند ایرانی می‌توان به دریافت نمایندگی دائمی جشنواره جهانی عکاسی زیر آب، جایزه بزرگ عکاسی برای کل مجموعه مسابقات فرانسه، جایزه بزرگ فدراسیون جهانی غواصی و صدف‌نوردی فرانسه، همچنین جایزه اول هیئت داوران در سال 95، مدال نقره جهان در سال 96. برای مقاله و عکس از چابهار، جایزه اول هیئت داوران در سال 96 برای عکس زیر آب مبارزه دلفین و اختاپوس، جایزه دوم برای فیلم ” غواص آزاد» در جشنواره بین المللی فرانسه در سال 1997، مدال طلا را برای مقاله و عکسی با عنوان «رویای مروارید» دریافت کرد. وی صید مروارید در جزیره زیبای کیش (در جشنواره جهانی 1995)، مدال طلای فیلم خزر درباره خاویار در سال 2006 در جشنواره جهانی، جایزه اول جشنواره روسیه را با فیلم امید “لاک پشت نوک عقاب” نام برد. “.

بایرام بخش در این سال ها برخلاف پیشنهادهای خوبی که از کشورهای حوزه خلیج فارس داشت نقش مهم و ارزنده ای برای معرفی ایران و خلیج فارس داشته است.

46

دکمه بازگشت به بالا