اجتماعی

برخورد و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز کهریزک

فرماندار ولسوالی کهریزک که با تاکید بر سوءاستفاده از برخی شکاف های قانون توسط کشاورزان و نظارت و تلاش برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی ، از تصمیم جدی فرماندار ولسوالی کهریزک در برخورد و سرکوب ساخت و سازهای غیرقانونی در زمین های کشاورزی خبر داد.

امین بابایی در مصاحبه با یومیر ، وی درباره روند برخورد با سازه های غیرمجاز در بخش کهریزک شهر ری توضیح داد و گفت: موضوع بحران با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر ری و بسیاری از مناطق دیگر استان تهران تحت تأثیر شکاف ها و شکاف های قانونی و نظارتی قرار دارد.

وی افزود: به عنوان مثال ، در مجموعه شهرستان برای اراضی کشاورزی و بیش از 300 متر ، افرادی که مایل به ساخت گلخانه از طریق سایت پنجره هستند ، که دارای سیستم فنی جهاد کشاورز هستند و هیچ ارتباطی با مجموعه سازمانی جهاد کشاورز ندارند. تحت تأثیر ظرفیت بالابری ، مجوز گلخانه صادر می کنند.

وی ادامه داد: با صدور این مجوز می توان ساختمان را با سازه های سبک در گلخانه های دارای مزرعه احداث کرد و فرض بر این است که به محض اتمام 30٪ ساختمان با سازه های سبک ، 30٪ پیشرفت فیزیکی در نظر گرفته می شود. پروژه گلخانه ” شاید؛ به همین دلیل است که بسیاری از زمین گیرها از این خلا استفاده می کنند.

وی تأکید کرد: “در این روش ، افراد سودجو در قالب منشور زمین دریافت می کنند و از سازمان نظام مهندسی بهره مند می شوند و مجوز احداث گلخانه را دریافت می کنند. البته آنها دیوارها می سازند و ساختمانهایی می سازند.

شهردار کهریزک در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کارگروه زیرساخت ها در زمان صدور دیوار و ساختمان های جدید متوجه می شود که زمین مورد ارزیابی دارای سندی نیست و بازگردانده می شود؛ بنابراین ، در این گپ ، وقتی مردم شروع به ساخت ساختمان ها و ویلاها می کنند ، وقتی که عوارض ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی در همین راستا اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: اگر این ملک بیش از سه سال قدمت داشته باشد ، جریمه های سنگینی نیز پرداخت می شود ، که هنوز درد حفظ زمین های کشاورزی را درمان نمی کنند و متاسفانه این عارضه ادامه خواهد یافت؛ اگرچه سه سال از آن زمان گذشته است ، البته این ساختمان با محوریت جهاد کشاورزی تخریب خواهد شد.

بابایی همچنین در تشریح آخرین اجرای احکام قلع و سرکوب در کهریزک گفت: “قانون حرف اول در عملکرد و عملکرد ما است و در کنار حقوق مردم ، یکی از مهمترین خطوط قرمز ما است.” حقوق اهالی روستاییان و شهروندان ما را تعارف نمی کند و ما اجازه نمی دهیم برخی از شایستگی ها حقوق آنها را نقض کنند. دیروز ، حکم دادگاه دستور تخریب 66 ساختمان که به طور غیرقانونی ساخته شده و در زمین های کشاورزی شکسته شده بودند ، شد.

وی با تأکید بر اجرای دستور قضایی برای رهایی 82 هکتار از اراضی کشاورزی در منطقه کهریزک ، افزود: روند تخریب بناهای غیرقانونی ادامه دارد و متخلفان و ناشران مطمئناً قادر نخواهند بود به اهداف مالی خود دست یابند. زمین های کشاورزی را نابود کنید “

بابایی با اشاره به تصمیم قضایی مبنی بر تخریب 66 سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی در کهریزک ، تصریح کرد: مطابق قانون حفاظت از اراضی کشاورزی و باغات با تصویب دستور قضایی ، تبصره 2 ماده 1 ، حدود. 66 تصمیم دادگاه ، 2. هشت مورد از این ساختمان ها دیروز با حضور مقامات و دستگاه قضایی ساخته و تخریب شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا