عمومی

بدن پس از مصرف غذاهای کنسروی

مواد نگهدارنده راهی مناسب و مقرون به صرفه برای افزودن مواد مغذی به رژیم غذایی است. تقریباً تمام سبزیجات و میوه های کنسروی موجود است اما همه مواد نگهداری مثل هم نیستند. بنابراین ، مهم است که از عوارض جانبی احتمالی پس از مصرف این محصولات آگاه باشید.

به گزارش عصر ایران به نقل از ITS ، “برخی از کنسروها ممکن است فواید مختلف سلامتی داشته باشند ، در حالی که برخی دیگر به دلیل داشتن قند و نمک زیاد باعث افزایش طول عمر و بهبود طعم می شوند.” به آنها اضافه شده ، ممکن است بهترین انتخاب برای مصرف نباشند.

غذاهای کنسرو شده می توانند قلب شما را خسته کنند

مواد نگهدارنده می توانند منبع خوبی برای انواع مواد مغذی باشند ، اما حتی بدون افزودن نمک ، آنها را می توان منبع سدیم اضافی دانست. به گفته متخصص تغذیه مگان بیرد ، بسیاری از غذاهای کنسرو شده حاوی سدیم اضافه شده برای کمک به حفظ آنها در طی فرآیند تولید هستند. این سدیم اضافی می تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد ، به خصوص برای افرادی که فشار خون بالا یا بیماری قلبی دارند.

مصرف زیاد نمک در هنگام بیماری قلبی می تواند علائم و روند بیماری را تشدید کند. اگر می خواهید میزان نمک خود را کنترل کنید و ترجیح می دهید از سبزیجات کنسرو شده و لوبیا استفاده کنید ، بهترین گزینه این است که آنها را قبل از خوردن با آب بشویید. این می تواند به کاهش نمک غذاهای کنسرو شده کمک کرده و آنها را به گزینه ای کمی سالم تبدیل کند.

بدن شما آخرین محصول را دریافت می کند

انتخاب محصولات جدید در سوپرمارکت ممکن است گاهی اوقات گمراه کننده باشد. محصول را می توان قبل از رسیدن کامل برداشت کرد تا زمانی که در فروشگاه موجود نباشد و یا برای مدت طولانی در فروشگاه باشد ، از بین نرود. در مقابل ، در محصولات کنسرو از محصولات کاملاً بالغ استفاده می شود زیرا نگرانی کمتری در مورد فساد وجود دارد.

محصولات نگهداری شده حاوی چندین ماده نگهدارنده است

یکی از بزرگترین مزایای مواد نگهدارنده این است که می توان آنها را برای مدت طولانی نگهداری کرد. محصولات با ماندگاری بالا مفید هستند زیرا می توانند به کاهش زباله های غذایی کمک کنند ، اما مواد نگهدارنده بیشتری برای افزایش طول عمر کنسروها اضافه می شود. به گفته جوی کوین ، متخصص تغذیه ، مهم است که بررسی کنیم کدام غذاهای کنسرو شده از نظر مواد نگهدارنده ای که دارند سالم ترند.

محصولی را انتخاب کنید که حاوی سدیم کم یا فاقد شکر اضافه شده باشد. میوه ها باید در آب خودشان نگهداری شوند ، نه شربت ، و اگر ماهی و مرغ حاوی روغن نباشند گزینه های سالم تری هستند.

مواد غذایی کنسرو شده می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود

نگهداری یک فرآیند پیچیده است که به غذاهای تازه آماده اجازه می دهد تا قسمت قابل توجهی از مواد مغذی خود را برای چندین ماه و در بعضی موارد تا یک سال یا بیشتر حفظ کنند. کنسرو شامل چندین مرحله است و طبق گفته Rada al-Mardi ، متخصص تغذیه ، یک مرحله شامل بیس فنول A ، ماده شیمیایی موجود در قوطی است.

مقادیر کمی از این ماده می تواند وارد غذا شود و بدن انسان را در معرض بیماری های خطرناکی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، سرطان پستان ، سرطان پروستات و آسیب های جنین قرار دهد.

آنتی اکسیدان بیشتری دریافت می کنید

گاهی اوقات روند نگهداری مواد غذایی می تواند منجر به از بین رفتن برخی مواد مغذی مانند ویتامین C شود که ویتامین محلول در آب است. از طرف دیگر ، غلظت برخی مواد مغذی مانند لیکوپن ممکن است به دلیل روند حفظ افزایش یابد. لیکوپن ماده مغذی با خواص آنتی اکسیدانی است که در غذاهایی مانند گوجه فرنگی یافت می شود.

به گفته دکتر استیسی استیفنسون ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Vibrant Duck ، می گوید که گوجه های کنسروی دارای محتوای لیکوپن بیشتری نسبت به گوجه فرنگی تازه هستند و این آنتی اکسیدان قوی می تواند به کاهش خطر سرطان و بیماری های قلبی کمک کند.

ممکن است در معرض باکتری های خطرناک قرار بگیرید

بعید به نظر می رسد که این اتفاق بیفتد ، اما در برخی موارد ، خوردن کنسرو فرآوری نشده می تواند فرد را با یک باکتری خطرناک به نام Clostridium botulinum آلوده کند.

مصرف مواد غذایی آلوده به این باکتری می تواند باعث بوتولیسم شود که در صورت عدم درمان ، این بیماری جدی می تواند منجر به فلج و مرگ شود.

لذت بردن از محصولات خارج از فصل امکان پذیر است

برخی از محصولات در یک فصل خاص روانه بازار می شوند و در ماه های دیگر سال تازه در دسترس نیستند. اما به لطف کنسرو ، می توانید به غذاهای متنوعی در طول سال دسترسی پیدا کنید و فارغ از اینکه در چه فصلی قرار دارید از طعم آنها لذت ببرید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا