اجتماعی

با تماشای نقاشی های طبیعت استرس این روزها را کاهش دهید

پیاده روی در طبیعت از دیرباز تأثیر بی سابقه ای در درمان مشکلات روانی انسان داشته است ، اما تحقیقات نشان داده است که مشاهده یک تصویر زیبا یا نقاشی از مناظر طبیعی نیز در کاهش استرس و اضطراب مثر است.

به گزارش یومیر ، شبکه الجزیره تأثیر دیدن تصاویر زیبا یا نقاشی از مناظر طبیعی را در افزایش روحیه انسان مورد بررسی قرار داده است: تحقیقات نشان داده است که پیاده روی در طبیعت اضطراب و استرس انسان را کاهش می دهد و تماس مداوم با طبیعت باعث آرامش انسان می شود. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که احساس خوبی که یک فرد از گشت و گذار در طبیعت به دست می آورد محدود به حضور در مکان زیبا نیست. دیدن تصویری از مناظر طبیعی زیبا و حتی نقاشی طبیعت می تواند باعث خوشحالی و بهبود روحیه و کاهش استرس او شود.

محققان به سرپرستی یک مرکز پزشکی در هلند این را در عمل آزمایش کرده اند. در این مطالعه ، 46 نمونه مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود چگونه دیدن تصاویر زیبا از طبیعت می تواند روحیه بیننده را بهبود بخشد. در این آزمایش ، ضربان قلب و سطح استرس شرکت کنندگان هنگام حل یک مسئله ریاضی اندازه گیری شد و سپس برای محاسبه میزان تغییر در معرض تصاویر قرار گرفتند. به گروهی از شرکت کنندگان تصاویری از محیط شهری در میان درختان و طبیعت و به گروه دیگر تصاویری از محیط شهری بدون عناصر طبیعی و زیبایی نشان داده شد و مشخص شد افرادی که تصاویری از درختان و محیط سبز را مشاهده می کنند استرس کمتری دارند. سطوح

این آزمایش نشان داد که دیدن تصاویری از طبیعت یا نقاشی هایی که صدا و بوی طبیعت ندارند نیز می تواند به بهبود روحیه بیننده کمک کند ، اما واضح است که بودن در طبیعت و تجربه مستقیم پیاده روی در بین زیبایی ها م effectiveثرتر است. مناظر طبیعی بر مردم خواهد داشت.

البته باید توجه داشت که دیدن تصاویر زیبا از طبیعت و نقاشی های طبیعت تنها می تواند به کاهش استرس و اضطراب پس از وقوع کمک کند ، اما نمی تواند مانعی برای استرس باشد یا از آن جلوگیری کند.

روانشناسان توصیه می کنند که از گل و گیاه طبیعی در محل کار و محیط مطالعه خود استفاده کنیم و اگر استفاده از گل و گیاه طبیعی مناسب فضا نیست ، باید از تصاویر و نقاشی هایی با موضوع طبیعت استفاده کنیم.

کار دیوید هاکنی

در مارس 2020 ، هنگامی که جهان درگیر ویروس کرونا بود و همه تحت الشعاع ناامیدی و ترس از آینده قرار گرفتند ، دیوید هکنی ، هنرمند سرشناس بریتانیایی ، مجموعه ای از نقاشی ها را با عنوان “بهار باید بیاید” کشید. تا به مخاطبان خود نشان دهد که زندگی ادامه دارد و باید به زندگی امیدوار بود. این هنرمند همیشه برای طبیعت ارزش قائل بوده و معتقد است که انسان تنها با نگاه به طبیعت می تواند روح خود را بازسازی کند. بسیاری از ما نیز با شروع بیماری عروق بیماری کرونا قلب و بی خانمانی به این مهم پی بردیم.

صاحبان گالری ها و سرپرستان موزه ها همچنین گفتند که پس از بازگشایی موزه ها و گالری های هنری ، مردم در دیدن نقاشی های طبیعت بهتر شده اند.

از آثار دیوید هکنی

دیوید هکنی

عشق دیوید هاکنی به طبیعت در آثار او مشهود است و از این نظر تحت تأثیر ون گوگ ، نقاش برجسته هلندی است. محققان معتقدند جابجایی این هنرمندان علاقه آنها به طبیعت را افزایش داده است. وقتی ون گوگ به جنوب فرانسه نقل مکان کرد ، شروع به استفاده از رنگهای روشن و پر جنب و جوش در نقاشی های خود کرد و آثاری خلق کرد که بر بیننده تأثیر مثبت می گذارد. دیوید هکنی نیز پس از سالها اقامت در لس آنجلس ، پس از بازگشت به یورکشایر ، شهری تاریخی در انگلستان ، بیشتر از طبیعت و مناظر آگاه بود.

آثار ونسان ون گوگ

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا