حوادث

بازداشت پرستار ایتالیایی به خاطر دور ریختن واکسن ها به جای تزریق آنها

پرستار ایتالیایی که واکسن‌های کرونا را به‌جای تزریق آن‌ها دور انداخته و روی افراد بانداژ می‌کرد تا اقدامات آنها فاش نشود، دستگیر شد.

به گزارش یومیر، اتهام این پرستار عدم تزریق واکسن به حداقل ۴۵ نفر است.

در پی دستگیری این پرستار ایتالیایی، چهار نفر احتمالاً به عنوان همدست تا پایان تحقیقات در بازداشت خانگی قرار گرفتند.

این پنج نفر به فساد، جعل و اختلاس متهم شده اند. بر اساس گزارش ها، چهل و پنج نفر که گویا گواهی های جعلی واکسن دریافت کرده اند نیز تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

تحقیقات پلیس پس از آن آغاز شد که یک پزشک از بیمارستان آنکونا به اقدامات همکار خود مشکوک شد.

فیلم پلیس نشان می دهد که پرستار قبل از اینکه وانمود کند واکسن را به بازوی یک فرد تزریق می کند، سوزن های سرنگ را در ظروف زباله های پزشکی خالی می کند.

پلیس آنکونا این گروه را به همکاری با معترضان بر سر واکسن کرونا متهم کرده است که می‌خواهند برای یک مجوز بهداشتی جعلی 300 یورو بپردازند.

طبق قانون جدید ایتالیا، افراد واکسینه نشده نمی توانند به بارها، رستوران ها و وسایل حمل و نقل عمومی داخلی دسترسی داشته باشند. البته افرادی که به تازگی از بیماری عروق کرونا ویروس قلب بهبود یافته اند، از قوانین جدید «گذرنامه فوق سبز» مستثنی هستند.

به گزارش یورونیوز، در دسامبر 2021، یک دندانپزشک ایتالیایی تلاش کرد واکسن کرونا را به پروتز بازو تزریق کند. این دندانپزشک در جریان تحقیقات به پلیس گفت که هدفش اعتراض به تصمیم دولت ایتالیا برای وادار کردن کادر پزشکی به دریافت واکسن کرونا بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا