عمومی

بازارها را چطور پیش‌بینی کنیم؟

آنچه ما برای اقتصاد خود سودمند می بینیم یک چیز است و آنچه پیش بینی می کنیم موضوع دیگری است.

پیش بینی نیاز به اطلاعاتی دارد که در دسترس افراد عادی نباشد. افراد خاصی هستند که این هدیه را دارند و برخی از آنها برای کسب درآمد از آن استفاده می کنند و به همین دلیل آنها را اجاره می نامند ، اما ما امیدواریم و می خواهیم کاری را که می خواهیم انجام دهیم.

آنچه که ما به آن امیدواریم یا آنچه می خواهیم یک موضوع جداگانه است ، اما آنچه که من همیشه بر آن تأکید کرده ام این است که داشتن علائم مناسب برای هر اقتصادی ضروری و حتی ضروری است. اگر علائم در یک اقتصاد صحیح باشد ، آینده ای روشن در انتظار ما است.

شما می توانید ببینید که آیا فرض می کنیم که یک کارخانه دوچرخه در کشور داریم و فرض می کنیم که هر دوچرخه برای سازنده مثلا صد هزار تومان هزینه دارد ، اگر تولید کننده اجازه دهیم دوچرخه های خود را با بالاترین قیمت (مثلاً یک میلیون با توجه به برای اصل عرضه و تقاضا). تومان) برای فروش. این یک نشانه واقعی است ، اما اگر ما تولید کننده دوچرخه را وادار کنیم دوچرخه های خود را با بهای مشخص (مثلاً 120000 تومان) به بهانه های مختلف بفروشد ، حتی به نیکوکاری و مثلاً گسترش ورزش و رفاه طبقات پایین. این به معنی علامت اشتباه است.

در حقیقت ، در وهله اول ، دوچرخه می تواند بسیار گران باشد ، اما از آنجا که سایر سرمایه گذاران می بینند که درآمد زیادی کسب می کنند ، آنها همچنین علاقمند به ساخت کارخانه دوچرخه هستند که باعث گسترش صنعت و افزایش تولید ، ایجاد رقابت و البته قیمت های پایین تر می شود. دوچرخه ها در طولانی مدت فروخته می شوند ، اما اگر سیگنال اشتباهی بدهیم ، درست است که در وهله اول دوچرخه ها ارزان تر فروخته می شوند.

اما این ارزان بودن باعث می شود خریداران بیشتر از میزان تولید شوند و از اینجاست که دلالان و بانکداران وارد بازار شده و شروع به خرید و ذخیره دوچرخه و فروش آنها در بازار سیاه با قیمت های بالا می کنند ، جایی که بیشترین سود در عوض تولیدکننده است. . و این سرمایه داران را برای تولید جذب می کند ، به دلالان می رسد و سرمایه داران علاقمند هستند که سرمایه خود را در راه کارگزاران سرمایه گذاری کنند.

نشانه مناسب در همه جا روشنگر خواهد بود و نیکی و نیکی را به ارمغان می آورد. مثلا. در مواقعی که نرخ ارز که باید در معرض تورم و نرخ بهره باشد با افزودن بیشتر از تقاضا ، مصنوعی کم نگه داشته شده است. این به معنای علامت اشتباه است و این باعث اختلال در اقتصاد و ایجاد رانت و توقف تولید و واردات محصولات بی فایده یا بی فایده و از دست رفتن اشتغال و گسترش بیکاری و غیره می شود ، یا وقتی نرخ بهره غیرواقعی بالا و پایین می رود ، یا هر چیز دیگری چیز غیر واقعی و مصنوعی که در اقتصاد اتفاق می افتد همه نشانه های غلط است ، بنابراین اگر می خواهیم بگوییم “باید” یا “آرزو” کنیم یا “امید” یا هر عبارت دیگری بگوییم ، فقط “ساختن نشانه ها برای واقعیت “بهترین پاداش یا هدیه. به اقتصاد کشور بده.

223225

دکمه بازگشت به بالا