اقتصادی

بارگذاری روزانه بیش از ۳۰میلیون محتوا در فضای دیجیتال

دبیر فرهنگ در اقتصاد دانش بنیان که اظهار داشت اقتصاد محتوا به محتوای کاربردی و قدرتمند نیاز دارد ، از بارگذاری روزانه بیش از 30 میلیون محتوا در فضای دیجیتال خبر داد و یادآور شد: یخ.

به گزارش یومیر ، پرویز کرمی ، دبیر دفتر فرهنگ و توسعه اقتصاد دانش بنیان برای صنایع نرم و هویتی در معاونت وزیر علوم و فناوری محتوا در رسانه های دیجیتال و صنایع خلاق ، گفت: “وقتی هر کاری را شروع می کنیم ، می توانیم شکست بخوریم ، که مشکلی نیست و هر شکست مقدمه و پلی برای موفقیت است. “شکست منجر به تجربه و مهارت می شود و ما یاد می گیریم و یاد می گیریم. اما همیشه باید به خاطر داشته باشیم که داشتن هدف در زندگی و کار مهم است.

کرمی ادامه داد: تولید محتوا یک حوزه مهم و تاثیرگذار است و به آن اقتصاد محتوا نیز می گویند. در شبکه های اجتماعی ، شخصی در تولید محتوای مفید و قدرتمند و تبلیغ برند سازمانی خود قوی است. تأثیر محتوا بر مارک تجاری برای اشخاص حقوقی و افراد بسیار زیاد است. محتوا باید دارای استراتژی باشد.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: هر محصول یا خدماتی را می توان کپی یا به اصطلاح مهندسی معکوس کرد ، اما در تولید محتوا ، این موضوع متفاوت است و این تفاوت در تأثیر محتوا است. ” آمارها نشان می دهد روزانه بیش از 30 میلیون قطعه محتوا در فضای دیجیتال بارگذاری می شود که بسیاری از آنها می توانند به عنوان سرنخ برای ما عمل کنند. آنها می توانند راهنمایی هایی برای جذب مشتری ، معرفی شرکت ها و موارد دیگر باشند. برنامه ها ، وب سایت ها و شبکه ها نیز مکان هایی برای ارائه محتوا هستند.

اقتصاد خلاق با گردش مالی بیش از 2.7 تریلیون دلار

دبیر دفتر فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در معاونت وزیر علوم و فناوری در رابطه با سواد رسانه ای تاکید کرد: بازار بسیار خوبی دارد. اقتصاد خلاق با گردش مالی بیش از 2.7 تریلیون دلار بازار خوبی را ایجاد کرده است و تولید محتوا یکی از بخشهای این بازار است.

وی همچنین اظهار کرد: 2600 استودیو تولید انیمیشن در ژاپن و تنها در توکیو وجود دارد. این خروجی همه برای ژاپن نیست. اما قطعاً صادرات وجود دارد و بیشتر محصولات به کشورهای دیگر می رود. به عنوان مثال ، اگر به ایران یا کشورهای حاشیه خلیج فارس نگاه کنیم ، این محصولات را می بینیم. از کشوری است که هیچ وابستگی فرهنگی به ما ندارد ، اما برای ما محتوا تولید می کند.

کرمی ادامه داد: چرا این توانایی را در اختیار جوانان و شرکت های تولید محتوا در کشور نگذارید. مطالعات خوب با منابع انسانی خلاق و کارآمد مطمئناً در کشور در قالب اینفلوئنسرها فعال هستند که می توانند به یک مرکز منطقه ای تبدیل شوند. البته ایجاد خانه های خلاق و نوآور در شهرهای مختلف کشور و در زمینه های مختلف می تواند اساس این کار از جمله اقتصاد محتوا و انیمیشن باشد. در زمینه انیمیشن نیز قول خبرهای خوب در این زمینه را می دهیم. همچنین در استانهایی مانند تهران ، همدان ، آذربایجان شرقی و غربی ، کردستان و سیستان و بلوچستان ، حرکتهای خوبی آغاز شده و شروع خوبی داشته است.

دبیر دفتر فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق ، معاون وزیر علوم و اشاره به اینکه نیروی کار خلاق و نوآورانه و مزایا و دارایی های فرهنگی و غیرنظامی اساس اقتصاد خلاق را تشکیل می دهد ، افزود: ایران دارای 7000 سال تمدن است ، بنابراین ظرفیت بالایی در این زمینه ما داریم مثالهای متعددی در این زمینه وجود دارد. ما می توانیم از جاذبه های گردشگری و جغرافیایی و میراث و تمدن موجود در کشور برای تولید محتوا و ایجاد درآمد با استقبال گردشگران استفاده کنیم. همچنین می توان با ارائه آثار موزه ای و میراث فرهنگی اقدامات گسترده ای در زمینه تولید محتوا و موزه های مجازی انجام داد. اما ما باید شیوه کار خود را تغییر دهیم.

کرمی همچنین از استفاده از ادبیات و اسطوره های کهن ایران برای تولید محتوا استفاده کرد.

به گفته کرمی ، استارتاپ های خوبی در حال حاضر با استفاده از فناوری هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در این زمینه ها فعالیت می کنند. بنابراین با استفاده از خلاقیت ، نوآوری و فناوری مدرن می توانیم م effectiveثر باشیم و علاوه بر ایجاد اشتغال برای کشور ثروت ایجاد کنیم.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، این رویداد آموزش هایی را برای افراد خلاق و جوان در زمینه تولید محتوا و مدیریت رسانه های اجتماعی ارائه داد. این اردو شامل سه بخش بود: آموزش ، ارزیابی و جذب بازار. آگاهی از فناوری های جدید ، آگاهی از شبکه های اجتماعی ، آگاهی از انواع مختلف محتوای رسانه های اجتماعی ، تولید محتوای متنی ، نام تجاری رسانه های اجتماعی ، نحوه کسب درآمد در رسانه های اجتماعی و استراتژی بازاریابی محتوا از جمله آموزش هایی بود که شرکت کنندگان در این این رویداد حذف شد تا نیروی کار خلاق در تولید محتوا تقویت شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا