عمومی

ایران در کنار مردم و دولت عراق خواهد بود

حجت الاسلاموالمسلمین “حسن روحانی” روز دوشنبه در مکالمه تلفنی با تبریک “بی سیم الکاظمی” از آنجا که انتخاب نخست وزیر جدید عراق گفته است: آن شخص مسلط توسعه در سال های اخیر این کشور امروز مسئولیت امور را برعهده گرفته بسیار راضی است.

روحانی گفت که استقلال از عراق را ثبات سیاسی و حاکمیت ملی و یکپارچگی این کشور برای ما بسیار مهم است ، ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه و روابط اتومبیل تهران – بغداد برای توسعه و گسترش است.

رئیس جمهور تاکید کرد که ما همیشه در راستای منافع دو ملت در کنار عراق و ما ” اظهار نظر هنوز هم مراقب توطئه با این شرط که منافع عراق و سازمان ملل در منطقه شده است هدف قرار دادند.

روحانی در ادامه با اشاره به شرایط عرضه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه است. جو: مبارزه در برابر داعش ثابت کرد که ملت عراق ما در حال حاضر نیز برای ثبات و پیشرفت عراق با همه طرف خواهد بود و دولت این کشور خواهد بود.

رئیس جمهور تاکید کرد توسعه همکاری تجاری و اقتصادی بین دو کشور., ضرورت تبادل تجاری از طریق مرز زمینی بین دو کشور و همچنین فعال سازی بازارچههای مرزی مورد داد و اجرایی و عملکرد توافقات قبلی دو کشور از جمله خط لوله نفت اتصال راه آهن در ایالات متحده و لایروبی رودخانه اروند رود ایران.

روحانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور در سراسر جهان است. همکاری و تبادل اطلاعات و دانش دو کشور زمینه ضروری خواندن و ارائه کمک, عراق, جنگ, ویروس کرونا اعلام آمادگی کرد.

“بی سیم الکاظمی” نخست وزیر عراق همچنین در این تماس تلفنی. جمهوری اسلامی ایران کشور دوست و برادر عراق نام برد و گفت: کمکهای ایران به عنوان یک کشور کلیدی در منطقه امنیت و ثبات در عراق به خصوص در مقابل داعش مبارزه خواهد کرد که ما ادعا نمی توسعه و تعمیق روابط با ایران در همه زمینه ها باشیم.

نخست وزیر عراق بیان کرد که زمین و این منطقه در شرایط حساس به روز گفت: عقل و منطق و عقلانیت مشکل حل خواهد شد و امیدوارم با همکاری و نزدیک دو کشور ما می تواند مشکلات آمده است.

نخست وزیر تاکید کرد ضرورت توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور. دوباره روشن کردن مرز زمینی و از سرگیری مبادله محصولات افزایش خواهد یافت شکوفایی روابط اقتصادی بین دو کشور گفت.

دولت “مصطفی الکاظمی” جایگزین دولت پیشبرد امور “عادل عبدالمهدی” است که از ۲۹ ماه نوامبر سال گذشته (آذر ۹۸) خود استعفا نامه شد.

رئیس جمهور ایران حسن روحانی دیروز همچنین انتخاب پیام “بی سیم الکاظمی” به عنوان نخست وزیر جمهوری عراق را تبریک گفت.

دکمه بازگشت به بالا