اجتماعی

ایجاد سامانه رصد اشتغال و تعیین سهم هر یک از دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال

استاندار تهران از ایجاد سامانه رصد اشتغال و تعیین سهم هر واحد برای ایجاد اشتغال خبر داد.

به گزارش یومیر، محمد تهرانی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تهران که با حضور حامد ویس کرمی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران، قدرت الله محمدی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل استان تهران و مدیران ارشد شرکت برگزار شد، گفت: استان با توجه به تعیین سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی، هدف اصلی کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری در تهران دستیابی به اشتغال پایدار است.

وی افزود: در واقع رفع موانع و مشکلات در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید در شهرستان یکی از مهم ترین سیاست های دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال است. سیاست دولت مردمی و انقلابی حمایت از اشتغال و سرمایه گذاری است و تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان موظف به توجه جدی به اشتغال و سرمایه گذاری هستند.

وی ادامه داد: سامانه ویژه ای راه اندازی می شود و دستگاه های اجرایی باید آمار اشتغال ایجاد شده در حوزه خود را در سامانه رصد اشتغال ثبت کنند و بر اساس آمار و اطلاعات این سامانه سهم هر دستگاه برای ایجاد اشتغال. تعیین شود.

در بخشی دیگر از این دیدار حامد ویس کرمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: اهمیت اشتغال بر همگان روشن است و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تاکید کرده اند. وزارت کار در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی فرصت شغلی ایجاد کرده و 42 هزار فرصت شغلی در استان تهران ایجاد شده است.

وی افزود: اولویت های اسناد بالادستی استان در نظر گرفته شده و جمعیت، نرخ بیکاری، محرومیت، بهره برداری از واحدها و بسیاری موارد دیگر باعث ایجاد این مشاغل شده است. به عنوان قوه مجریه باید برای اجرای برنامه های دولت برای ایجاد رفاه برای شهروندان تلاش کنیم.

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران تاکید کرد: فرصت های شغلی باید روزانه رصد شود. در حوزه اشتغال روستایی نیز موضوع ایجاد منابع لازم در حوزه اشتغال مورد توجه قرار گرفته و منابع قرض الحسنه برای اشتغال خانگی نیز در دستور کار قرار گرفته است. هر پروژه و طرحی که توسط واحدها تعریف می شود باید دارای اعتبار لازم باشد.

قدرت الله محمدی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل استان تهران نیز گفت: رویکرد ما این است که به فکر اشتغال باشیم و در این راستا حواسمان به کسب و کارهای دانش بنیان بوده است. مشاغل خانگی بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا بازارچه های مختلفی در بوستان های تهران برپا می شود.

وی افزود: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل استان تهران برای استفاده از محصولات خانگی و ایجاد بازارهای فصلی خود وارد عمل شد. مکان های زیادی در تهران وجود دارد که می توان آنها را به یک منطقه گردشگری تبدیل کرد و گردشگری نیز به معنای ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به ایجاد بازارچه های ثابت گفت: اشتغال ثابت در این بازارها ایجاد شده است که طی 40 روز بیش از 5000 فروشنده شناسایی و در بازار تهران مستقر شدند و تا 20 روز آینده بازار دیگری ایجاد می شود. در این بازارها سهمی برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: 100 ون با قهوه خانه ساماندهی شد که با ساماندهی این وانت ها، قهوه خانه ها ایجاد شده است. تا پایان سال قول می دهیم 10 هزار نفر دیگر به اشتغال تهران در این مناطق اضافه شود، بیش از 20 سال است که بیش از 50 میلیون نفر در ایران هستند و ما می خواهیم همه این افراد شغل داشته باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا