اجتماعی

اهالی «سرکلاته» کردکوی در شوک قبوض نجومی آب/ مردم: خرید آب معدنی به‌صرفه‌تر است

یومیر/ گلستان با ادامه صدور قبوض نجومی آب برای مشترکان روستای «سرکلاته» کردکوی به نظر می رسد این چالش از سر مردم این روستا رخت بربندد.

سال گذشته بود که موضوع قبض های نجومی آب برای برخی از مشترکان روستای سرکلات کردکوی مزاحمت ایجاد کرد و صدور قبوض آب از 400 هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان جمعیت این روستا را شوکه کرد.

در آن زمان مسئولان شرکت آب و فاضلاب گلستان یکی از دلایل گرانی آب را سکونت گاه های غیردائم اعلام کردند; دلیل آن برای مردم این روستا قانع کننده نبود و بسیاری از مشترکان اذعان داشتند که قبض صادر شده 10 برابر مصرف معمول آنها بوده است.

گویا این چالش همچنان مردم روستای سرکلاته کردکوی را آزار می دهد و مردم این روستا از صدور قبوض نجومی آب در سال جاری گلایه دارند و انتظار دارند مسئولان برای این مشکل چاره ای بیندیشند.

اهالی این روستا می گویند زمانی که با قطعی روزانه آب مواجه می شویم، صدور قبض با این قیمت بی انصافی است.

از طرفی در حالی که در روستاها چنین اتفاقی می افتد، مدیران همیشه از پویایی روستاها و ماندن روستاییان در روستاها صحبت می کنند و قطعا با این قوانین سختگیرانه مردم را از روستا دور می کنند.

یکی از اهالی روستای سرکلاته کردکوی ضمن گلایه از گرانی آب گفت: به عنوان یکی از اهالی این روستا فکر می کنم اگر برای مصرف روزانه آب معدنی بخرم به صرفه تر و ارزان تر خواهد بود. از پرداخت اینها صورت حساب های نجومی بمیر

وی ادامه داد: بارها موضوع خود را با مسئولان آب و فاضلاب شهرک کردکوی و حتی فرماندار این شهرک در میان گذاشتیم اما در پاسخ به ما می گویند خانه شما اقامتگاه موقت است. این دلایل زمانی مطرح می شود که من در این شهر به دنیا آمده ام. من و روستا مشغول کشاورزی هستیم.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: برخی از کاربری های غیرخانگی مسکونی و موقت است و اگر شخصی در روستای خود خانه داشته باشد و گاهی به آنجا رفت و آمد داشته باشد، اقامتگاه یا مسکن دائمی محسوب می شود. هزینه بر اساس اقامت غیر دائمی.

اردشیر سلطانیان در این باره به خبرنگار یومیر گفت: ساکنانی که از قبوض آب گلایه داشتند از جمله افرادی هستند که در این روستا سکونت موقت دارند، این افراد در شهر یا روستا خانه دارند اما از واحد مسکونی روستا به عنوان محل اقامت استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه مشترک نمی تواند از دو یارانه آب استفاده کند، تصریح کرد: امکان ندارد فردی در گرگان یا شهر دیگری سکونت داشته باشد و از یارانه آب برخوردار شود و همچنین در روستا زندگی کند و در شرایط دیگر از این امتیاز استفاده کند. اقامت غیر دائم محسوب می شود.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: قیمت مصرف کنندگان تا 6 مترمکعب آب 3000 تومان و مصرف کنندگان بیش از 6 مترمکعب آب 16800 تومان به ازای هر آب دریافت می کنند. . متر خواهد بود

سلطانیان با اشاره به شکایت مستاجرانی که قبوض آنها به عنوان مسکن موقت درج شده است، افزود: این قانون شامل مستاجران نمی شود، اما دو ایراد به ما اعلام شد که فرد در خانه نبوده و بررسی های ما نشان داد که کنتورهای آب این لینک در 6 بود ماه گذشته خوانده نشده است.

وی با بیان اینکه 18 هزار و 500 مشترک در استان گلستان دارای اسکان موقت هستند، خرید و فروش آب در برخی روستاها را برشمرد و گفت: مردم در صورت مشاهده تخلف مراتب را به ما اطلاع دهند و در صورت مشاهده توزیع غیرمجاز، آیا ما آنلاین و موم خواهیم شد. متخلف جریمه می شود و شخص به مراجع قضایی معرفی می شود.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب گلستان تعداد مشترکان شهری را 310 هزار و تعداد مشترکان روستایی استان گلستان را 230 هزار مشترک اعلام کرد.

به گزارش یومیر، به نظر می رسد در شرایطی که مردم تحت فشار تورم و گرانی زندگی هستند، این سیاست آب و فاضلاب در تعرفه آب سکونتگاه های غیردائم کلید تخلیه مردم از روستاها است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا