اجتماعی

انجام حرکتی برنامه محور برای تحقق عدالت جنسیتی مبتنی بر داده‌های علمی

یومیر / آذربایجان شرقی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: “در این مدت موفق شدیم یک حرکت برنامه محور برای تحقق عدالت جنسیتی بر اساس تحقیقات و داده های علمی داشته باشیم و در استانها نیز یک برنامه علمی و مستند تهیه و به تصویب شورای برنامه ریزی رسید.” .

معصومه ابتکار که در جلسه شورای برنامه ریزی استان حضور داشت گفت: اقدامات عملیاتی و اجرایی موثری در سراسر کشور برای اجرای برنامه های سند و بهبود وضعیت زنان و خانواده ها انجام شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی آذربایجان شرقی را دومین استان اجرای سند ارتقا status وضعیت خانواده توصیف کرد و گفت: سیستم نظارتی این سند آماده است و منتظر ورود اطلاعات به این سامانه هستیم.

ابتکار افزود: ما در جهت ارتقا شاخص های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی عدالت و همچنین تقویت موقعیت زنان و تحکیم خانواده گام های موثری برداشته ایم و بسیاری از پروژه ها را در استانهایی که در آذربایجان شرقی عملکرد خوبی داشته اند به طور جدی دنبال می کنیم.

وی گفت: به منظور اجرای و اجرای طرح ارتقا the توانمندسازی خانواده ها و زنان ، سال گذشته مدل مشاغل خانگی را ارائه دادیم و همزمان استاندارد مشاغل خانگی را در شورای عالی استاندارد تصویب کردیم و امسال نیز از دستورالعمل مشاغل خانگی رونمایی کردیم.

وی با بیان اینکه استاندارد سازی مشاغل خانگی یک فرصت منحصر به فرد است ، افزود: 80 درصد مشاغل خانگی توسط زنان اداره می شود و این امکان را برای آنها فراهم می کند تا هم مسائل خانوادگی و هم مسائل مالی را مدیریت کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در زمینه کارهای خانه ، امکاناتی مانند قرض الحسنه را پیش بینی کردیم که 2083 زن در آذربایجان شرقی از آن استفاده می کردند ، در مورد امکانات روستایی ، 50 نفر جدید معرفی کردیم.

به نقل از ابتکار: “به دلیل دشواری های موجود در تأمین امنیت زنان به ویژه در روستاها ، با هماهنگی هایی که با بانک مرکزی کردیم ، سعی کردیم بانک ها سهام عادلانه را به عنوان امنیت تسهیلات مشاغل مستقر در خانه تقسیم کنند. تایید کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا