استان ها

انتقال بیمارستان کودکان تبریز به بیمارستان مردانی آذر آغاز شد

به گزارش یومیر از تبریز، بهمن نقی پور در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون پنج بخش بیمارستان های کودکان منتقل شده و مشغول به کار هستند. امیدواریم با راه اندازی رسمی این بیمارستان و تکمیل تمامی بخش ها بتوانیم از این ظرفیت بزرگ برای کنترل بیماری های کودکان تبریز استفاده کنیم.

وی افزود: این بیمارستان توسط هیئت مدیره اداره می شود و به مرور زمان شروع به جذب بیماران کرده است.

وی با اشاره به کاهش موارد سرپایی و میانگین مرگ و میر روزانه عروق ویروس کرونا در استان افزود: طی 24 ساعت گذشته با کاهش 29 بیمار عروق ویروس کرونا در استان مواجه بوده ایم و هم اکنون 393 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی یادآور شد: تاکنون 94 درصد جمعیت استان نوبت اول، 85 درصد نوبت دوم و 41 درصد نوبت سوم دریافت کرده اند. 90 درصد دانش آموزان 12 تا 17 ساله و 36.5 درصد دانش آموزان پنج تا 12 ساله استان واکسینه شده اند.

وی با اشاره به موفقیت این دانشگاه و مراکز تحقیقاتی آن در جشنواره ملی رازی گفت: تولید مسالازین (داروی بیماری التهابی روده) برای اولین بار در کشور توسط محققان داخلی در تبریز تولید شده است. واردات این دارو سالیانه بالغ بر 2.8 میلیارد دلار ارز صادر می کرد اما اکنون مواد اولیه ساخت این دارو در تبریز تولید می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: تمامی مراکز درمانی، اورژانس، بهداشت و واکسیناسیون در ایام نوروز فعال هستند و در این مراکز تعطیل نخواهیم کرد، آماده خدمت رسانی به مردم عزیز و مسافران و حتی مسافران هستیم. در روزهای اول واکسیناسیون در آوریل و 4 آوریل انجام می شود.

46

دکمه بازگشت به بالا