اجتماعی

انتخاب ۲۵ مؤسسه حسابرسی برای رسیدگی به صورت‌های مالی سال شهرداری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، ابراهیم باقی در جلسه ۹۵ شورا و در جریان بررسی طرح تعیین حسابرس منتخب شورا برای انجام حسابرسی سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۰ طبق توافقنامه انجام شد. قرار بود با ریاست شورا و ریاست کمیسیون برنامه و بودجه گزارش بازرسان مجامع شرکتها و شورای تشکیلاتی در سال 1400 مورد پذیرش شورا قرار گیرد و در تالار قرائت شود.

مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران ادامه داد: همچنین مقرر شد پس از برگزاری مجامع در سازمان ها و شرکت ها، گزارش حسابرسی و حساب های مصوب آنها تهیه و به شورای شهر ارائه شود که البته این گزارش ها تهیه شده است. و ما امیدواریم که در این نیم سال آه تو که از سال 1401 قابل مطالعه است.

باقی در ادامه افزود: برای این اقدام در قسمت اول 25 موسسه انتخاب و به شرح زیر تصمیم گیری شد تصادفی (روش انتخاب تصادفی) حسابرسان مستقل انتخاب می شوند.

مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران افزود: حسابرسی در شهرداری به روز شده و در سال 1400 حسابرسی سال 1397 و 1398 انجام شد، البته سال 1398 همچنان ادامه دارد و هم اکنون حسابرسان برای سال مالی تعیین شده اند. 2019 و ما امیدواریم که گزارش های نهایی ظرف چند ماه آینده ارائه شود.

ابراهیم باقی همچنین خاطرنشان کرد: اینکه حسابرسان مستقل شورا و حسابرس شهرداری یکی شوند چه از نظر زمانی و چه از نظر روند توسعه و ارتقای این حوزه اتفاق خوبی است اما درخواست ما از شهر شریف است. شورا قرار است سازوکاری را طراحی کند که اختیارات این شهرداری و نظارت با شورای محترم شهر باشد زیرا مسائل اجرایی و تشکیل حسابرسان کامل مربوط به اداره کل مجامع و حسابرسی است.

دکمه بازگشت به بالا