عمومی

اقتصاد دانش بنیان از الزامات اساسی تحقق جهش تولید است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، ماندانا زنگنه ، رئیس روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه ای برای بررسی آخرین وضعیت در تهیه زیرساخت های مورد نیاز برای سایت تخصصی پارک علم و فناوری زاهدان گفت: موقعیت به عنوان سند چشم انداز 1404 به دنبال کشور است و دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه پنج ساله یک کار دشوار خواهد بود و به اراده و عزم عمومی احتیاج دارد.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: با شیوع ویروس. کرونا بسیاری از مشاغل کوچک ، کارگاه ها و کارخانه ها نتوانستند از ظرفیت تقاضا در پایان سال نهایت استفاده را ببرند ، بنابراین یک دوره ضرر را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: از یک طرف ، افزایش قیمت دلار و افت شدید قیمت نفت به دنبال وقایع اخیر ، از سوی دیگر شرایط دشواری را در اقتصاد کشور ایجاد کرده است که به نظر می رسد جهش تولید است بنابراین می توانیم میزان بدهی را جبران کنیم. “” این اتفاق در سالهای اخیر رخ داده است و ما در تلاش هستیم اهداف اسناد بالادستی کشور را محقق کنیم.

زنگنه اظهار داشت: در سال بازاریابی ، غلظت تولید باید براساس ظرفیت و توان داخلی باشد ، بنابراین از این نظر جهش در کیفیت و کمیت تولید صادرات محور می تواند در عین حال فضای مناسبی را برای ارائه محصول در بازار به ویژه کشورهای همسایه فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تأکید کرد: در شرایط فعلی کشور می توان با استفاده از قابلیت های نخبگان و شرکت های دانش بنیان ، به تحقق شعار تولید کمک کرد که باعث افزایش بهره وری و ایجاد نوآوری در تولید می شود.

دکمه بازگشت به بالا