اقتصادی

اصلاحات ارزی ۱۰ سال دیر انجام شد

یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می گوید: اجرای دیرهنگام اصلاحات ارزی هزینه های جانبی اجرای این طرح را افزایش داده است و به همین دلیل دولت باید در این زمینه ورود کند.

به گزارش یومیر، محمدعلی رضایی درباره وضعیت واحدهای تولیدی در پی اجرای سیاست اصلاح ارزی دولت، اظهار کرد: متاسفانه علیرغم اینکه بخش خصوصی در سال‌های اخیر بارها اعلام کرده سیاست‌هایی مانند ارزهای ترجیحی در دستور کار نیست. به نفع اقتصاد ایران». اما دیدیم که این اصلاحات تقریباً یک دهه دیر انجام شد.

وی ادامه داد: اگر در آن زمان این اصلاحات در دستور کار قرار می گرفت، هزینه های جانبی و مشکلات اداری بسیار کمتر بود، اما در شرایط فعلی باید سختی های جدید را تحمل کرد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اصلاح ارز باید مرحله به مرحله انجام شود به سایت اتاق بازرگانی گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم بحث افزایش قیمت تمام شده کالاهای تولیدی است. با افزایش این قیمت ها، قدرت خرید مردم کاهش می یابد و آنها نمی توانند تمام ظرفیت بازار خود را فعال کنند.

رضایی ادامه داد: در چنین شرایطی می توان طوری برنامه ریزی کرد که این اصلاحات در یک برنامه زمانی پنج ساله به مرحله نهایی برسد و اقتصاد ایران تا قبل از آن بتواند خود را ترمیم کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کالای ایرانی در صادرات نیز تاثیرگذار خواهد بود گفت: باید قیمت تمام شده محصولات خود را به گونه ای ارائه کنیم که علاوه بر تامین نیاز داخلی کالای ایرانی، بتوانیم در بازارهای بین المللی نیز رقابت کنیم. ما قبلا این ظرفیت را در برخی بازارها از دست داده ایم و باید دوباره تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا