عمومی

استقرار گارد ملی در 15 ایالت آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر

شهرهای آمریکا همچنان شاهد اعتراض گسترده علیه نژادپرستی هستند.
سخنگوی گارد ملی ایالات متحده گفت: 5،000 نگهبان در 15 ایالت برای جلوگیری از اعتراضات مستقر شده اند و 2،000 نفر دیگر در حالت آماده باش بودند.

گارد ملی و پلیس با باتوم ، گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی به معترضین پاسخ دادند. روزنامه واشنگتن پست از دستگیری هزاران معترض خبر می دهد.

گسترش اعتراضات در واشنگتن و روبروی کاخ سفید منجر به اعلام ترافیک در برخی مناطق شده است. نیروهای ویژه و تک تیراندازها در مقابل کاخ سفید ، اطراف و روی بام کاخ سفید مستقر شدند. کاخ سفید با ترس از معترضان نژادپرست ، کارمندان خود را در مرخصی اعزام کرد.

سرویس مخفی کاخ سفید گفت: بیش از 60 افسر پلیس در اعتراضات جمعه و شنبه در اطراف این سایت زخمی شدند.

رئیس جمهور آمریکا در حمایت از خشونت گارد ملی علیه معترضان نژادپرست ، آنها را شورشیان افراطی خواند و تهدید کرد: “این نیرو برای سرکوب معترضین در ایالات استفاده می شود.”

وی گفت: “بلافاصله پس از ورود به مینیاپولیس ، به گارد ملی تبریک می گویم.”
ترامپ همچنین گفت گارد ملی قبل از اینکه خیلی دیر شود باید در سایر کشورها عمل کند.

در همین زمان ، رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد که برخی از کشورها از جمله چین و روسیه برای استفاده از آشفتگی های اخیر در ایالات متحده در اینترنت فعال هستند.

یک مرد سیاه پوست ، جان فلوید ، در تاریخ 6 ژوئن توسط مأمور سفید پوست در مینیاپولیس ، مینسوتا کشته شد. “دوباره نمی توانم نفس بکشیم” عبارتی بود که فلوید پیش از مرگش خطاب به درا کاوین را نشان داد. این اصطلاح اکنون به شعار معترضان در سراسر ایالات متحده تبدیل شده است.

دکمه بازگشت به بالا