حوادث

از ۳۳ میلیون موتورسیکلت در تهران تنها ۳۳ دستگاه معاینه فنی دارند!

گزیده ها:

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در استان تهران گفت: با توجه به موضوع تأمین سوخت نیروگاه های استان تهران ، با توجه به اینکه نیمه دوم سال ، یعنی. در پاییز و زمستان ، نیروگاه های برق مصرفی و صنعتی معمولاً نصف می شوند یا قطع می شوند و از سوخت های جایگزین استفاده می کنند که به دلایل علمی می تواند آلودگی هوا را تشدید کند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، محدودیت های ترافیکی امسال اعمال شد و حجم ترافیک نسبت به سال گذشته کاهش یافت ، بنابراین روزهای ناسالم کمتری داشتیم ، اما باید مراقب و احتیاط بیشتری در دستور کار داشته باشیم. .

وی ادامه داد: از ماه اکتبر ما تهران را به عنوان یک کلانشهر دنبال می کنیم تا نیروگاه های برق آن با تأمین هرچه بیشتر سوخت گاز کمتری به سمت استفاده از سوخت های جایگزین حرکت کنند. بنابراین امروز تصمیمی گرفتیم که به دلیل شرایط شکننده و ناپایدار تهران و علی رغم پایداری هوا که غلظت آلاینده ها را افزایش می دهد ، شرکت ملی گاز و شرکت نفت باید گاز این صنایع را تأمین کنند و اگر این به دلایلی امکان تهیه گازوئیل یورو 4 به این صنایع وجود ندارد.

وی تأکید کرد: نیروگاه ها باید گزارش کتبی در مورد استانداردسازی و کاهش مصرف آنها ارائه دهند تا نظارت و ارزیابی دقیق در این زمینه انجام شود.

استاندار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم معاینه فنی دقیق وسایل نقلیه اشاره کرد و افزود: 66 مرکز معاینه فنی خودرو در تهران دارای تجهیزات و تجهیزاتی هستند که باید از سایر مراکز معاینه فنی بهتر باشند. البته شاخص های صدور مجوز باید در تمام مراکز کاملاً رعایت شود و همه مراکز باید تجهیزات لازم را تهیه کنند.

وی افزود: در حال حاضر از سه میلیون موتورسیکلت مشمول معاینه فنی در تهران فقط 33 مورد معاینه فنی در تهران را دریافت می كنند ، بنابراین باید هماهنگی هایی انجام شود تا پلاك موتورسیكلت ها توسط دوربین های پلیس مشاهده و از نزدیک تحت نظارت قرار گیرند.

محسنی بندپی درباره رأی دادگاه اداری درباره سن استفاده از اتومبیل های فرسوده گفت: شاید قصد دادگاه اداری کمک به اشتغال باشد اما نتیجه این اقدام برای سلامت افراد جامعه مناسب نیست. بنابراین ، این موضوع باید در شورای حمل و نقل استان تهران ارزیابی ، بررسی و تصمیم گیری شود.

دکمه بازگشت به بالا