فرهنگ و هنر

از «کورسو» تا خبرهای «ماهر» و «لئونارد داودنژاد»

فیلم کوتاه «کورسو» آماده نمایش، مستند «ماهر» متقاضی حضور در جشنواره حقیقت، اعلام نمایش «لئونارد داودنژاد و…» از جمله اخبار رسیده به سینما و تئاتر است.

فیلم کوتاه «کورسو» به کارگردانی علی افتری آماده نمایش شد.
که
به گزارش یومیر به نقل از روابط عمومی پروژه؛ فیلم کوتاه «کورسو» به کارگردانی علی افتری و تهیه کنندگی مهدی زندیه و آرتور طهماسیان که در هفته های اخیر کلید خورده است پس از اتمام مراحل فنی آماده نمایش و حضور در جشنواره های داخلی و خارجی است.

از جانب

که
پویان مکری، پریسا شاهولیان، نغمه فرنود و زهرا معصومی بازیگران این فیلم هستند.
که
این خوانندگان رپ با تایید اینکه پس از ساخت چندین فیلم کوتاه و یک فیلم بلند ویدئویی برای ساخت این اثر آمده اند، در تلاش هستند تا اولین اثر بلند سینمایی خود را آماده کنند که با صدور پروانه کارگردانی و پروانه ساخت به زودی راهی این پروژه خواهند شد. .
که
«کورسو» درباره خانواده‌ای است که با سرطان مبارزه می‌کنند و در خلاصه داستان آن آمده است: «زندگی یک هیولای بی‌رحم است که مستقیم به چشمان تو خیره می‌شود و می‌گوید: من هر کاری می‌خواهم با تو انجام می‌دهم و تو نمی‌توانی کاری بکنی. در مورد آن.”…”
که
لیست کامل بازیگران این فیلم عبارتند از: مدیر پروژه: سید یاسر جعفری، مدیر فیلمبرداری: فرشاد گل سفیدی، فیلمبرداران: جعفر مظلومی حاجیار، امیرحسین عبدی، صدابردار: مسعود شاهوردی، دستیار: شایان شاهوردی، صدابردار: عرفان ابراهیمی، موسیقی: حسین منصف، تدوین: حسام لباف زاده، طراح گریم: بتینا ابوالقاسمی، جلوه های بصری: ارغوان افطاری، طراح صحنه و لباس: کوا مزون، مدیر تولید: محسن دیانتی، دستیار کارگردان: نیوشا نجاریان، عکاس: علی نهاوندی، فیلمبردار پشت صحنه صحنه ها: نیلوفر رضایی نظری، خرید: فرهاد رحیمی، تصحیح رنگ و آزمایشگاه دیجیتال: سینما پارسی

مستند «ماهر» به کارگردانی محمد سلیمی راد برای حضور در شانزدهمین جشنواره «سینما-غکریت» درخواست داد.

از جانب

مستند «ماهر» درباره یک خبرنگار عراقی است که در جنگ بین کردهای عراق و صدام حسین چشمان خود را از دست داده و سعی دارد پس از 32 سال یک دختر ایرانی را به خانواده خود در ایران بیاورد.
عوامل این پروژه شامل پژوهش، تهیه کننده و کارگردان: محمد سلیمی راد، با حضور واقعی: حسن ماهر رشید، فیلمبردار: جابر بدیاد، دستیار عکس: سید ابوالفضل بهشتی پور، فیلمبردار: سید مهدی بهشتی پور، تدوین: سجاد ایمانی، محمد سلیمی، موسیقی: نیما اورکی، صدا و میکس: گیسو آزادروش، طراح پوستر: مریم وراوی پور.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما-غکریت» به دبیری محمد حمیدی مقدم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

افشای آنونس «لئوناردو داودنژاد»

نمایش «لئوناردو داوودنژاد» به کارگردانی «حسین کشفی اصل» همزمان با اولین اجرای خود در سالن استاد تعظمی خانه هنرمندان ایران از پوستر خود رونمایی کرد.

نمایش طنز «لئوناردو داوودنژاد» به نویسندگی «محسن میرزاخانی» و کارگردانی حسین کشفی، اجرای عمومی خود را از بیست و هفتم شهریور ماه در تالار استاد انتظامی خانه هنرمند آغاز کرد. پوستر این نمایش که پیش از این در رسانه ها منتشر نشده بود نیز همزمان با اولین اجرا رونمایی شد.

از جانب

محسن میرزاخانی نمایشنامه این تئاتر کمدی را با الهام از نمایشنامه «هنر» اثر «یاسمینا رضا» (ترجمه علیرضا کوشک جلالی) نوشته است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سه دوست بر سر تابلویی از استاد «لئوناردو داودنژاد» با هم روبرو می شوند.

فرید رحمتی، محسن رضوی نیا و میلاد کرباسی بازیگران نمایش «لئوناردو داودنژاد» هستند.

سایر بازیگران عبارتند از: بهناز اصغری (تهیه کننده)، ایمان یزدی (مدیر پروژه)، مریم حسنی، مرضیه حسنی، علیرضا فیروزآبادی (دستیار کارگردان)، حسین کشفی اصل (طراح صحنه و لباس)، کیمیا جواهری (طراح گریم)، اشکان کازانچایی (گرافیست)، مهدی عمادی (تولید عکس و تیزر)، احمدرضا حجارزاده (امور رسانه ای و روابط عمومی).

لازم به ذکر است علاقه مندان برای دیدن این اثر می توانند از طریق سایت تیوال به نشانی https://www.tiwall.com/p/leonardo2 بلیت نمایش «لئوناردو داودنژاد» را پیش خرید کرده و آن را مشاهده کنند.

نمایش «لئوناردو داوودنژاد» هر روز عصر (به جز شنبه ها) در ساعت 13 اجرا می شود ساعت 19:00 در سالن عزت الله تعظمی از خانه هنرمندان ایران.

«آشویتس زنان» راهی لهستان است

نمایش زنان آشویتس به نویسندگی و کارگردانی علی صفری از 5 نوامبر 2022 در تئاتر “سوپر نوا” شهر کراکوف لهستان اجرا می شود.

این چهارمین حضور بین المللی این نمایش در دو سال اخیر است.

آشویتس زنان پیش از این در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر 2016، سی و دومین جشنواره بین المللی شیر طلایی اوکراین 2021، بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر ملپامونی خرسون 2022 و دومین دوره جشنواره بین المللی Pro.Act 2022 شرکت کرده است.

امیر شمس، رها حاجی زینل، نازنین میهن و شهرزاد محمودی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. زنان آشویتس داستان زندگی و مرگ سه دختر در اردوگاه های کار اجباری در طول جنگ جهانی دوم است.

شهاب جوهری شیرازی به عنوان حامی بین المللی، آلن اسمیت به عنوان تهیه کننده، پدرام رضوانی به عنوان طراح نور، نادیا ویشنئوسکا به عنوان مشاور امور بین الملل، رضا جاویدی به عنوان عکاس و امین قنبری به عنوان طراح گرافیک در این نمایش حضور دارند.

این اثر سال گذشته در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر شیر طلایی در اوکراین حضور داشت و توانست تقدیر ویژه هیئت داوران را دریافت کند.

آشویتس بانوان پس از پایان اجراهای خود در لهستان خود را برای اجرا در آلمان، سوئد و گرجستان آماده می کند.

آماده شدن برای اجرای نمایش “لحظه ها و همیشه”

نمایش «لحظه ها و همیشه» به نویسندگی و کارگردانی کمال هاشمی ابتدای مهرماه اجرا می شود.

«لحظه ها و همیشه» به کارگردانی کمال هاشمی این روزها در حال تمرین و آماده شدن برای روی صحنه رفتن با پشت سر گذاشتن و دریافت مجوزهای لازم است.

کار جدید کمال هاشمی باز هم نمایشی با رویکردی متفاوت است که در ادامه تجربه گذشته این کارگردان است.

کمال هاشمی فعالیت تئاتر خود را از سال 1353 از گروه تئاتر آنلاین شیراز آغاز کرد و از نمایش های او می توان به «درهای نیمه باز»، «با کدام بادی» اشاره کرد. او گفت: امروز روز خوبی برای مردن است. نمایش “با کدام باد می روی؟” که در سال 1395 در تالار مستقل تهران اجرا شد، محصول کشور سوئیس و برنده جایزه جشنواره بلوار سوئیس شد. نمایش «امروز روز خوبی برای مردن است» آخرین اثر این کارگردان محصول مشترک فرانسه و بلژیک بود که در سال 1376 در سالن ساریگیان تماشاخانه ایرانشهر اجرا شد.

بازیگران و سایر عوامل به زودی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا