فرهنگ و هنر

از موج‌سواری زن ۹۲ ساله تا مذاکره آمریکا با روسیه در اوج تنش

تلسکوپ فضایی جیمزوب، زن 92 ساله موج سوار و مذاکرات روسیه و آمریکا از موضوعات مورد توجه روزنامه های امروز جهان است.

به گزارش یومیر، آلبرت کوچویی در تشریح مهمترین اخبار روز چهارشنبه 17 دی ماه از روزنامه های جهان می نویسد:

در مورد تنش مذاکره کنید

از یک زن 92 ساله در حال موج سواری تا مذاکرات آمریکا با روسیه در اوج تنش

روزنامه آمریکایی Le Repubblica نوشت: آمریکا سرانجام با امکان مذاکره موافقت کرد. مذاکرات با روسیه در اوج تنش بین این دو در 10 ژانویه. به نظر می رسد این بحث با تعامل ناتو همراه باشد. صحبت هایی وجود دارد که روسیه در حال سازماندهی مجدد نیروهای خود در مرزهای اوکراین است و مسکو بار دیگر خواستار کاهش تنش ناتو و اجتناب از جنگ سرد خواهد شد.

تو آمریکا هستی

از یک زن 92 ساله در حال موج سواری تا مذاکرات آمریکا با روسیه در اوج تنش

گاردین می نویسد که چین به آمریکا نسبت به رفتار غیر مسئولانه در فضا هشدار داده است. ماهواره های اسپیس ایکس در آستانه شکستن ایستگاه فضایی جدید چین بودند.
و اینکه تلسکوپ فضایی جیمزوب 10 میلیارد دلاری آماده پرواز به آسمان است. جیمسب به دنبال کشف رازهای جهان است. چیزی که انسان قادر به دیدن آن نیست. 30 سال پیش، حزب سین فین به همراه ارتش جمهوری خواه ایرلند، در جریان دیدار جان میچر و کابینه اش، سه بمب مرگبار را در خیابان داونینگ 10 لندن، مقر نخست وزیر بریتانیا، کار گذاشتند. امروز ایرلند برنده انتخابات است.

یک شوک برای سیاست ایرلند

از یک زن 92 ساله در حال موج سواری تا مذاکرات آمریکا با روسیه در اوج تنش

مری لو مک دونالد، رهبر حزب شین فین که در مبارزات انتخاباتی ایرلند پیروز شد، گفت: «در سه سال آینده، ما باید سیاست ایرلند را متزلزل کنیم. اگر نه، چه زمانی؟ صد سال پیش، زمانی که حزب شینفن برای آزادسازی ایرلند از بریتانیا اسلحه به دست گرفت، این حزب اکنون 30 سال است که به سیاست متوسل شده است. وال استریت ژورنال در آمریکا و گاردین در انگلیس نیز نوشتند: کارکنان صلیب سرخ آمریکا در این شرایط آن را به عنوان یک سیلی برای کار می دانند.

در حاشیه خبر امروز:

نود ساله و موج سوار

بانو نانسی مهران 92 ساله همچنان در نیوزلند موج سواری می کند. او می گوید تا زمانی که بتواند با یک پرش کوتاه به امواج می زند. خانه او در چند قدمی امواج بلند دریا قرار دارد. واقع در سواحل Scario. او زندگی ساده ای دارد. باغبانی و موج سواری. او هفت نوه دارد و هر بار حداقل 30 دقیقه در آب با دمای چهارده تا هجده درجه سانتیگراد سوار می شود. او می گوید: همیشه باید منتظر امواج بلند بود، وقتی با یک پرش به آنها می رسم شروع به موج سواری می کنم. معلم سابق فلسفه در هند، افغانستان، سوریه، لبنان و پاکستان. گفته می شود او عمر طولانی داشته اما در سن 92 سالگی پیر نشده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا