ورزشی

از سوت موزون تا قضاوت کرمانشاهی در دربی

به گزارش یومیر؛ حکم دربی 94 در شرایطی به رضا کرمانشاهی واگذار شد که از دربی سیزدهم ، دربی معروف که با پیروزی 6 بر صفر پرسپولیس به پایان رسید ، پای داوران خارجی رسما به این مسابقه باز شد ، با این تفاوت که دربی نوزدهم که با سوت صالحی برگزار شد. دربی سرخابی تا سال 1977 با قضاوت داوران خارجی برگزار می شد.

داوران خانگی به دربی بازگشتند!

از سال 1979 ، زمانی که دربی 23 تا 18 در بازی بعدی سرخابی ها ، که تا سال 1994 ادامه داشت ، داوران ایرانی این مسابقه حساس را سوت می زدند. در این دوره ، چهره هایی مانند صالحی ، خوشخان ، دزفولی و … در این نشست ویژه سوت می زدند.

تجدید حیات بیگانگان در جنجال سرخابی

این روند در حالی ادامه داشت که اعتراضات سرخابی ها به حکم برخی از داوران ایرانی باعث شد تصمیم قبلی مبنی بر استفاده مجدد از داوران خارجی در دستور کار مسئولان فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از هرگونه رسوائی باشد. محاکمه ای که از سال 1995 با حضور ساندروپول ، داور معروف مجارستان آغاز شد و در 26 بازی بعدی این دو تیم ادامه یافت ، جایی که بسیاری از داوران مشهور از سراسر جهان برای سوت زدن برای سرخابی های ایران به تهران آمدند.

شروع ترکی ، رکورد دربی!

Torki4

دور تکراری داوران ایرانی برای دربی از 67 بازی پرسپولیس و استقلال دوباره آغاز شد ، بنابراین این بار محسن ترکی ، داور شناخته شده ، روند ظهور داوران ایرانی برای این مسابقه را با قضاوت در این مسابقه آغاز می کند. . این در حالی است که محسن ترکی که در این بازی دوباره قضاوت داوران ایرانی را آغاز کرد ، با 7 داور در این مسابقه رکورد قضاوت در دربی سرخابی ها را به خود اختصاص داده است.

رکورددار بعدی!

104

در سالهای اخیر محسن ترکی با 7 داور دربی رکورددار است ، پس از او علیرضا فغانی از این نظر در رده بعدی قرار دارد. لازم به ذکر است فغانی با 6 داور دربی در رقابت با محسن ترکی در رده دوم قرار دارد. مظفری زاده بعد از این دو داور با 3 داور در این بازی در جایگاه سوم قرار دارد.

چهره های دیگر

مسعود مرادی ، محسن قهرمانی ، یدالله جهانبازی ، تورج حقوردی ، هدایت ممبینی ، مود بنیادی فر ، پیام حیدری ، بیژن حیدری (2 مسابقه) و اشکان خورشیدی دیگر داورانی بودند که قبل از بازی امروز دربی را قضاوت کردند ، بنابراین با رضا ایرمانشاهی این داور باید سیزدهمین داور قضاوت کننده این مسابقه حساس در بازیهای دربی اخیر در بین داوران ایرانی باشد. 3/5

دکمه بازگشت به بالا