اجتماعی

ادارات اراک، شازند و مهاجران فردا تعطیل است/بدترین دیماه را تجربه کردیم

یومیر / مرکزی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه از نظر میزان بارندگی ، ما بدترین ماه دسامبر سالهای اخیر را تجربه کرده ایم ، گفت: دفاتر اراک ، شازند و مهاجران در 12 ژانویه تعطیل هستند.

سید علی آقازاده در تاریخ 20 دسامبر در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در کلانشهر اراک ، که از همکاری بین محیط زیست استان ، دادگستری ، اعضای شورای امنیت ، فرمانداران و نیروی انتظامی در روزهای اخیر در مورد مسئله آلودگی هوای اراک قدردانی کرد ، گفت: 6 ژانویه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، تقریباً شرایط یکسانی را پشت سر گذاشته ایم ، اما ژانویه 99 در واقع یکی از بدترین ماه های ژانویه سال های اخیر است زیرا شرایط خشک را پشت سر گذاشته ایم.

وی با بیان اینکه در ژانویه امسال بارندگی نبود و در نتیجه آلودگی هوا بیشتر شد ، گفت: امسال به دلیل عدم فشار گاز در شبکه گازرسانی ، شرکت گاز نتوانست به نیروگاه گازرسانی کند ، بنابراین طی 20 روز گذشته از مازوت ، به طوری که در حال حاضر روزانه یک میلیون لیتر مازوت توسط نیروگاه حرارتی شازند استفاده می شود.

آقازاده افزود: هفته بدتری نسبت به دو یا سه هفته گذشته روبرو هستیم ، بنابراین یک کارگروه اضطراری برای دریافت گزارش وضعیت تولید برق تشکیل شده است. در صورت عدم تأمین گاز به نیروگاه شازند ، مطمئناً مجبور خواهیم بود برای بستن یک واحد دیگر زیرا طبق گزارش ها ، چهار برابر میزان مجاز آلودگی تولید شده است که دقیقاً در شهر اراک قرار دارد و در این هفته شرایط بدتری خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال کاهش مصرف سوخت در نیروگاه شازند هستیم ، افزود: “در صورت عدم تأمین گاز ، مجبور به تعطیلی واحد دیگری از نیروگاه خواهیم بود. می دانیم هفته گذشته در استان ها خاموشی وجود داشت و این خاموشی باعث نارضایتی است. ” مردم بوده اند اما خوشبختانه تعداد خاموشی ها در استان مرکزی کم بوده است.

استاندار مرکزی پیشنهاد کرد که تمام فعالیت های آلاینده در این هفته بسته شود ، به عنوان مثال: کوره های آجرپزی و کارخانه های شن و ماسه باید تعطیل شوند و ورود خودروهای سنگین به شهر ممنوع شود و تردد در کمربندها متوقف شود. برخی از کارخانه های آلاینده تحت تأثیر محدودیت های فعالیتی قرار می گیرند که توسط محیط زیست تبلیغ می شود تا بتوانیم با این شرایط مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط بسیار بد حتی می توان دفاتر تعطیل را در این هفته تصور کرد که البته بستگی به گزارش های زیست محیطی از آلودگی هوا دارد ، گفت: “از ابتدای موج سرما در کشور ، که در پایان دسامبر. ” مصرف گاز خانگی افزایش یافت و متأسفانه شبکه گاز نتوانست نیاز صنایعی مانند نیروگاه شازند را برآورده کند. مقامات استانی و حتی ریاست جمهوری قول داده بودند که از مازوت در نیروگاه شازند استفاده نکنند ، اما ما در انتخاب دشواری قرار داشتیم و یا مجبور شدیم نیروگاه را خاموش کنیم و خسارات بزرگی وارد کنیم و باعث خاموش شدن استان و کشور شوند. این پول به صلاح نبود ، بنابراین طبق تصمیم ملی ، نیروگاه های کشور مجاز به استفاده از مازوت بودند.

آقازاده گفت: با وجود این مجوز ، استان مرکزی و نیروگاه شازند سوخت کمتری نسبت به سهمیه مصرف کردند. علی رغم همه پیگیری ها ، به دلیل قطع گاز نیروگاه ، دو واحد از گردش خارج شدند ، اگرچه دوباره و در مدت کوتاهی و مقدار بسیار کمی گاز به نیروگاه عرضه شد ، اما در هر صورت علی رغم میل باطنی بود سقف مصرف سوخت تعیین شده برای نیروگاه اگر این مقدار تعیین نشود ، نیروگاه خاموش می شود و ضررهای زیادی در نیروگاه و مصرف برق خانگی متحمل خواهیم شد.

وی با اشاره به تعطیلی یک روزه دفاتر اراک طی یک هفته گذشته ، افزود: این تعطیلی فقط استان مرکزی را تحت پوشش قرار داده و هیچ استان دیگری دفاتر تعطیل را ندارد ، در حالی که اراک از شهرهای دیگر بهتر بود اما سلامت مردم بسیار خوب است مهم.” از طرف دیگر ، باید به مقامات کشور اطلاع داده شود که شرایط در اراک مناسب نیست و ممکن است مجبور به تعطیلات این هفته باشیم.

استاندار مرکزی تأکید کرد: از صبح روز یکشنبه ، 12 ژانویه ، محدودیت در برخی صنایع و تردد ماشین آلات سنگین ورودی به اراک ، تعطیلی آجر ، کارخانه های شن و ماسه و تولید آسفالت در اراک تا پایان هفته و در شورای شب تهیه شهر اراک در جلسه بحران برای ممنوعیت ورود ماشین آلات سنگین به اراک تصمیماتی اتخاذ می کند و به آنها اطلاع داده می شود.

آقازاده افزود: فردا ادارات اداری شهرهای اراک ، مهاجران و شازند تعطیل می شوند زیرا آلودگی در این سه شهر مثر است و تمام تلاش ما این است که در هفته جاری یک روز تعطیل داشته باشیم زیرا طبق پیش بینی های هواشناسی شرایط آب و هوایی احتمالاً از روز سه شنبه بهبود می یابد ، همچنین کاهش مناسبی در مصرف سوخت مازوت در نیروگاه در نظر گرفته شده است ، بنابراین ما میزان مصرف سوخت مازوت را در نیروگاه کمی کاهش می دهیم و امیدواریم که شرکت گاز ، گاز بیشتری در نیروگاه داشته باشد اجازه دهید این دو واحد فعلی فعال با کمترین زمان ممکن مازوت فعال شوند و حداکثر گاز برای خارج شدن از شرایط اضطراری.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا