اقتصادی

احتمال انتشار جداول خاموشی‌ قوت گرفت – یومیر

معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران در خصوص احتمال انتشار جدول خاموشی به دلیل عدم تعادل در تولید و مصرف گفت: امیدواریم به این سمت نرویم اما باید شرایط بدبینانه فراهم شود. من با توجه به میزان ظرفیت تولیدی که هر روز با توجه به شرایط دمایی و خروج از مدار ناخواسته نیروگاه ها خواهیم داشت، طرح قطع برق خواهیم داشت که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش یومیر، محمد الله داد امروز در حاشیه اولین جلسه با کادر مدیریتی از اجلاس تابستان 1401 در جمع خبرنگاران عبور می کند و می گوید یکی از خواسته های ما این است که در صورت وجود مشکلات تا حد امکان بی برنامه و مربوطه نباشد. جداول به اطلاع کرد: یکی از بخش هایی که انتظار می رود با صنعت برق همکاری بیشتری داشته باشد، بخش اداری است.

وی افزود: بخش‌های اداری مصرف مولد ارزش افزوده ندارند و با توجه به اینکه باید این عدم تعادل در بخش‌های غیرمولد اصلاح شود، تاکید می‌کنیم که بخش‌های اداری مصرف خود را به‌ویژه از ساعت 12 کاهش دهند که باید استفاده شود. “

الداد گفت: برای بخش اداری مصرف سیستم های امنیتی و روشنایی از ساعت 13 باید حداقل 10 درصد باشد. این امر توسط کنتورهای هوشمند کنترل می شود مشترکین دفتری که رعایت نکنند و حداقل مصرف را در ساعات غیر اداری نداشته باشند در معرض محدودیت در تامین برق خواهند بود.

معاون هماهنگ کننده توزیع با اشاره به برخورد با ماینرهای غیرمجاز گفت: یکی از اولویت ها برخورد با کسانی است که از برق غیرمجاز برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. در روزهای گرم سال استفاده از برق اعم از مراکز مجاز و غیر مجاز ممنوع است و برای افرادی که به صورت غیرمجاز از آن استفاده می کنند جرایم سنگین تری دیده شده و به معرفی کنندگان این مراکز جوایزی داده شده است.

وی در خصوص وضعیت تامین برق در تابستان امسال نیز گفت: در تامین برق امسال نیز شرایط با عدم تعادل وجود دارد و این عدم تعادل تا 10 هزار مگاوات خواهد بود. این عدم تعادل ایجاد شده در طول سال ها در کوتاه مدت قابل اصلاح نخواهد بود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری اقدامات بسیار خوبی برای رفع این ناهنجاری ها انجام شده است و از همان روزهای ابتدایی سال، وزیر نیرو و مدیرعامل توانیر برنامه ریزی های اساسی برای جایگزینی قطعی برق با همکاری مشترک انجام داده اند. فعالیت در بخش های مختلف مصرف کننده مانند صنعت.” ، کشاورزی و اداری و از قدرت مردم استفاده شود.

معاون هماهنگ کننده توانیر با بیان اینکه کمپ ترانزیتی اجلاس تابستانه از امروز فعالیت خود را آغاز می کند و جلسات و برنامه ریزی های لازم را انجام می دهد، گفت: امیدواریم با وجود شرایط نابرابر تولید و مصرف برق نسبت به سال گذشته آمادگی بیشتری داشته باشیم. آسیب این عدم تعادل را کاهش دهید.

الله داد با اشاره به وضعیت واردات و صادرات برق گفت: در صورت نیاز کشور قطعا صادرات برق به حداقل یا صفر خواهد رسید و در بخش واردات نیز کارهای خوبی انجام شده و از همسایگان شمالی و ترکیه برق وارد شده است. ” ما خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای تقویت خطوط موجود واردات انجام شده و قراردادهای خرید برق در حال تنظیم است که امیدواریم ظرفیت خوبی در بخش واردات برق داشته باشیم، گفت: در حوزه برق در منطقه آذربایجان ترکیه در حال انجام است. و قره باغ کوهستانی امکان واردات برق وجود دارد و ما حداقل حدود 600 مگاوات ظرفیت واردات داریم، ضمن اینکه در حال رایزنی با ارمنستان برای واردات از این کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش اصلی استفاده از ظرفیت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مدیریت بار است تا با رایزنی با بخش کشاورزی کاهش تقاضا و تلاش برای ایجاد آشفتگی در بازار نباشد، گفت: بر اساس هوشمندی متر مشکل تنش آبی و مشکل عدم تعادل تولید و کنترل میزان برداشت بر اساس مجوزهای صادره و همچنین در قسمت برداشت و ساعات مدیریت برای مدیریت.

معاون هماهنگ کننده توانیر ادامه داد: یکی از دلایل آن نابرابری در تولید و مصرف و همچنین نابرابری در درآمدها و هزینه های صنعت برق و قیمت ارزان انرژی است، بنابراین آنچه وزارت نیرو برای آن تلاش می کند رفع موارد غیرضروری و ناعادلانه است. یارانه ها.”

الله فر با اشاره به اعمال تعرفه های جدید برای مشترکان افزود: در برخی از بخش های مصرف می توان با حذف یارانه ها این نابرابری را جبران کرد، اما در این زمینه به همه گروه ها توجه نمی شود و تنها بخشی از مشترکان این موضوع را دارند. تعرفه ها را تعدیل کند. و توجه داشته باشید گروه های پایین تر و کسانی که در الگو مصرف می کنند شامل افزایش قیمت نمی شوند.

وی گفت: برای مشترکان پرمصرف برنامه جدی داریم که هزاران مشترک بیش از حد استاندارد مصرف می کنند و این قشر باید مراقب باشند که قبوض خود را زیاد پرداخت نکنند. ما آن را نداشتیم و مشترکان پرمصرف مصرف خوبی داشتند، اما از این به بعد که سیستم های خنک کننده وارد مدار می شوند، مصرف کنندگان پرمصرف باید دقت بیشتری در مصرف داشته باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا