اقتصادی

احتمال اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت

فرصت افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه

وزیر کار از ابلاغ تصمیم افزایش مستمری ها به دولت خبر داد و اجرای افزایش مستمری ها از اردیبهشت ماه را دور از انتظار ندانست.

به گزارش یومیر، حجت الله عبدالملکی در نشست وزارت کار با مسئولان تشکل های عالی کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری استان های کشور، اظهار کرد: افزایش مستمری ها در هیات مدیره تامین اجتماعی مصوب شده است، سازمان و ما داریم. کابینه اعلام کرد؛ حقوق بازنشستگی ماه مه، و بعید است که بیشتر طول بکشد.
وی با اشاره به حذف برخی از ذی نفعان گفت: ضوابط تبصره های مختلف بودجه در حال تدوین است که یکی از این قوانین مربوط به حذف برخی از مشمولان است که وزارت کار به طور جدی در آن دخالت دارد، اما موضوع اصلی این است که دولت چهره هموار وارد می شود.
وزیر کار تصریح کرد: میزان یارانه های پیش بینی شده در قانون بودجه امسال نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر است و دیروز در جلسه ای با رئیس جمهور موضوع یارانه ها را بررسی کردیم که در حال تصمیم گیری است.
به گفته عبدالملکی، موضوع یارانه تاثیر جدی بر رفاه مردم دارد. بنابراین سعی می کنیم آن را طوری تنظیم کنیم که حداکثر کاهش فاصله کلاس را شاهد باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه افزود: در مجموع در خصوص یارانه ها تصمیماتی گرفته می شود که به زودی اعلام خواهیم کرد و در حال انجام است تا بهترین تصمیم را برای پرداخت یارانه بگیریم تا بهترین رفاه را داشته باشیم.تاثیر بر روی مردم. زندگی می کند.” ما پیشنهادی ارائه کرده ایم که در آن می توانیم ادعا کنیم که طبق تعاریف جهانی تا پایان سال جاری فقر را ریشه کن می کنیم.
عبدالملکی همچنین از تشکیل کمیته ایمنی کارگران خبر داد و گفت: این کمیته به ریاست معاون وزیر کار تشکیل شده است بنابراین دیگر شاهد امضای قراردادهای سفید نخواهیم بود.
به گفته وی، دو ماه مهلت دادیم تا با مشارکت کارگران و کارفرمایان در مورد موضوعات بحث و بررسی شود، بنابراین در صورت نیاز به قانون می توان در قالب لایحه به مجلس ارسال کرد یا در هیئت وزیران تصویب شود.
علی حسین رعیعتی فرد – معاون وزیر کار – همچنین از فعالیت 11 هزار تشکل کارگری و 3 هزار تشکل کارفرمایی در کشور مطلع شد و گفت: تعداد تشکل های کارگری نسبت به جمعیت شاغل کشورمان کم است، بنابراین وزیر کار وزیر کار اعلام کرد: کلیه واحدهای زیرمجموعه وزارت کار باید ماده 131 قانون کار و فصل ششم این قانون را اجرا کنند.
معاون وزیر کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تشکل های رسمی باید در واحدهای تولیدی عملیاتی شوند تا کارگران با استفاده از این تشکل ها مطالبات برحق را پیگیری کنند.
وی با اشاره به اعتقاد و رعایت کامل اصل سه جانبه گرایی وزارت کار گفت: وزیر کار تاکید دارد که این اصل در شورای عالی کار، ایمنی کار و بهداشت و تامین اجتماعی اجرایی شود.
رعیتی فرد گفت: در حال حاضر 14 هزار تشکل در کشور وجود دارد و انتظار داریم با افزایش بازرسی ها تعداد تشکل ها افزایش یابد.
علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار، امنیت شغلی را مهمترین خواسته کارگران عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور تاکید زیادی بر امنیت شغلی داشتند، لذا پیشنهاد می کنم کارگروه ویژه کارگری و کارگری تشکیل شود و کارگروه کارفرمایی تشکیل شود. دولت برای تامین امنیت حرفه ای کارگران تاسیس شد زیرا اگر کارگران امنیت شغلی نداشته باشند اتحادیه ها نمی توانند به درستی فعالیت کنند.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به سامانه جامع شرایط کار افزود: با گذشت بیش از یک سال از اجرای این طرح همچنان مشکلات ریشه ای در این زمینه داریم. این طرح در حالی اجرا شد که هیئت های حل اختلاف هنوز به نیازهای اولیه سخت افزاری خود مجهز نشده اند و امیدواریم با تخصیص بودجه مناسب به استان های مختلف این مشکل برطرف شود.
ابوالفضل اشرف منصوری رئیس کنفدراسیون عالی کارگران نیز بیمه مسکن و کارگران ساختمانی را از مطالبات جامعه کارگری عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که موضوع خانه دار شدن کارگران با همکاری وزارت کار و وزارت مسکن عملیاتی شود. .
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا