عمومی

اجرای طرح جامع فضای سبز اراک مغفول مانده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، ایرج رضایی روز یکشنبه در کنار بهره برداری از اولین پیاده رو اراک واقع در خیابان امیرکبیر این شهر به رسانه ها گفت: مرکز استان مرکزی اراک یکی از 5 یا 6 شهر آلوده کشور. اقدامات اساسی نامگذاری را انجام دهید.

وی افزود: در سال های اخیر چندین پروژه برای رفع آلودگی و توسعه شهری و زیرساخت ها تعریف شده است. از جمله اجرای یک طرح جامع برای فضای سبز اراک و حومه آن که متاسفانه مورد بی توجهی قرار گرفته و تکمیل نشده است.

شورای پنجم پروژه 55 متری را به پایان رساند

رضایی خاطرنشان کرد: پروژه دیگری که با هدف روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی تعریف شد ، طرحی به نام 55 متر بود که تقریباً 18 سال است مردم درگیر آن هستند.

وی ادامه داد: بنابراین شورای پنجم مصمم شد تا با پایان دادن به این رسوایی و تعیین تکلیف با این طرح و با پیگیری های مداوم به این نتیجه برسد که با این شرایط فعلی انجام این پروژه امکان پذیر نیست و از طرف دیگر صفحه ، اجرای طرح نیاز به بودجه دارد. ” این یک بار عظیم است که در شرایط فعلی وام ممکن نیست. بنابراین ، اجرای این پروژه لغو شد.

رضایی گفت: راه حل این بود که پروژه های جایگزین به سرعت در دستور کار قرار گیرند. بنابراین ، در آغاز شش ماه اول کار شورای پنجم ، سوال برنامه کلی پیاده روها در مرکز اراک مطرح شد و پیش بینی های لازم برای این طرح در کمیسیون های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در سال 1997 ، شهرداری موظف شد مقدمات ساخت پیاده رو اراک را آغاز کند

دبیر شورای شهر اراک گفت: در سال 1997 شهرداری موظف شد مقدمات پیاده رو را در مرکز شهر اراک آغاز کند. در سال 1998 و امسال بودجه ای برای پیاده رو اختصاص داده شد و از شهرداری خواسته شد تا وارد مرحله عملیاتی شود.

رضایی گفت: در حال حاضر ، خیابان امیرکبیر ، از ابتدای خیابان حاج باشی تا سر قائم مقام ، خیابان سهام السلطان ، خیابان مخابرات ، میدان شهدا و بخشی از خیابان عباس آباد تا سه راه ارمنستان ، خیابان حصار و نیمی از خیابان محسن ، در دست ساخت است. ” چهره ها.

وی افزود: “البته باید یادآوری کنم که اجرای این طرح ، هم از نظر محدودیت های مالی ، هم از نظر فنی و هم به دلیل درگیری های موجود ، اما با حمایت مردم و مسئولان و کمک دستگاه های اجرایی بسیار دشوار است. دستگاه ، این می تواند انجام شود. “

وی گفت: ما معتقدیم که باید نگاه و احساس منظر شهر در مرکز شهر تغییر کند. این سنت های قدیمی باید حفظ شود و ما باید گذشته را به آینده پیوند دهیم. در این راستا ما برای پایان دادن به این مهم به همکاری و همدلی مردم و مسئولان نیاز داریم.

دکمه بازگشت به بالا