عمومی

ابراز تاسف تروئیکای اروپایی از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

ابراز تأسف Troika اروپا برای اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران سه عضو امضاكننده هیئت مدیره آژانس انرژی هسته ای اروپا با صدور بیانیه ای به هیئت حاكم آژانس انرژی هسته ای بین المللی نسبت به كاهش تعهدات آژانس انرژی هسته ای ایران ابراز نگرانی كردند.

طبق بیانیه منتشر شده در وب سایت وزارت خارجه انگلیس ، تروئیكای اروپا ضمن ابراز تاسف از خروج ایالات متحده از برجام و برقراری مجدد تحریم ها علیه ایران ، بر تعهد خود به عنوان اعضای برجام تأكید كرد.

این سه کشور همچنین در مورد کاهش تعهدات هسته ای ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار همکاری کامل و داوطلبانه ایران و بازرسان آژانس انرژی هسته ای بین المللی (IAEA) مطابق با تعهدات هسته ای خود شدند.

این درخواست پس از آن مطرح می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعاهای قبلی را در مورد آنچه فعالیت های هسته ای ایران در لیست سیاه خواند ، مطرح کرد.

در 10 مه 1998 ، یک سال پس از خروج ایالات متحده از شورای امنیت سازمان ملل ، اولین گام در جمهوری اسلامی ایران به شکل افزایش تولید اورانیوم به 3.67 درصد رسید.

نماینده اتحادیه اروپا (آژانس بین المللی انرژی هسته ای) دیروز (چهارشنبه) در وین در بیانیه ای گفت که بروکسل به تعهدات خود در قبال ایران متعهد است. “لغو تحریم ها یکی از تعهدات این کشور در قبال ایران است.”

دکمه بازگشت به بالا