عمومی

آیت الله حکیم از پرچمداران تقویت ارتباط بین حوزه نجف و قم بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله سید محمد سعید حکیم که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تجلیل از شخصیت علمی و اخلاقی این مرجع فقید شیعه، ایشان را تجلیل کرد. گفت: صحبت از این گونه شخصیت ها کار ساده ای نیست، زیرا پرداختن به ابعاد مختلف شخصیت یک فقیه و مرجع تقلید که تمام عمر خود را وقف تحصیل معارف دینی، جهاد و مبارزه کرد، به خوبی انجام نمی شود. .

رهبر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انسان در نظام آفرینش دارای جایگاه شریفی است چنانکه در قرآن از انسان به عنوان موجود ممتاز یاد شده است و خداوند انسان را خلیفه خدا نامیده است.

فرمود: «قرآن گاهی انسان را تکریم و تجلیل می کند». قادر بودن اصلی او در میان تمام مخلوقات عالم است و گاهی ذکر می کند که تمام خلقت به خاطر انسان بوده است.

خداوند استعدادهای زیادی در وجود انسان قرار داده است

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه خداوند استعدادهای زیادی در وجود انسان قرار داده است، افزود: انسان موجودی آگاه و مستقل است که باید توانایی های خود را به حداکثر برساند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که بیان می کند قدرت انتخاب در دست انسان است و می تواند مسیر آینده خود را انتخاب کند و در آن گام بردارد.

امام جمعه قم فرمود: انسان دارای مال است غرایز این است که باید به درستی هدایت شود و راه را کوتاه یا به بیراهه نکشید.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه خداوند سه عامل اساسی را برای هدایت و هدایت انسان قرار داده است، افزود: حجت باطنی عقل است و دومی حجت ظاهری است که از انبیا و اولیای الهی قابل ذکر است.

یکی از دلایل جهنم انسان استفاده نکردن از عقل است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در قرآن 64 مطلب در مورد عقل آمده است و انسان را وادار به تعقل کرده است و عده ای حرف های مختلفی می زنند و عقل خود را قاضی می کنند و بهترین را انتخاب می کنند. دچار مشکل نشو

وی افزود: یکی از دلایلی که مردم به جهنم می روند عدم استفاده از عقل است. اگر ما گوش شنوا و چشم بینا و عقل محاسبه کننده داشتیم در جهنم برای آنها جایی نبود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: باید به آنچه پیامبر می گوید باید و نباید گوش داد و حرام و حلال الهی را رعایت کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پیامبر اسلام فرمودند به قرآن و اهل بیت تمسک کنید که متأسفانه امت اسلامی به بیراهه رفته است و پیامبر نیز پیش بینی کرده است که اگر به این دو تمسک نکنید. چیزی که شما قطعا به بیراهه خواهید رفت.

امام جمعه قم ادامه داد: آیت الله حکیم مرجعی بزرگ، نام می آورد و از خاندانی اصیل و خدمتگزار صادقی بود.

علمای دین در جامعه ادامه دهنده راه پیامبر هستند

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه عالمان دین در جامعه ادامه دهنده راه پیامبر و همانند اهل بیت هستند، افزود: نقش علمای دین در جامعه اسلامی نقش کلیدی است و هر دو نقش کلیدی دارند. در قرآن و در روایات پیامبر علما هستند. او به این دلیل مفتخر شده است که این بار مسئولیت رهبری جامعه در عصری که مردم از وجود امام معصوم محروم هستند از علمای دین گرفته می شود.

وی ادامه داد: هر کس عالمی را بزرگداشت و برای بزرگداشت عالم در مجلس حاضر شود، گویا رسول خدا را گرامی داشته است و هر کس رسول خدا را گرامی دارد خدا را گرامی داشته است و در این صورت به بهشت ​​هدایت می شود. .

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در کلام نورانی اهل بیت و آیات الهی برای عالمان دین شاخص هایی وجود دارد و این بدان معناست که صرف علم ارزش چندانی ندارد، بلکه علما باید خداترس باشند. . و امام رضا علیه السلام فرمودند که فقیه در جامعه یاد شود تا خیرش به مردم برسد.

امام جمعه قم تاکید کرد: عالم باید حافظ دین باشد به ویژه امروز که دشمنان سعی دارند دین را از جامعه و جوانان ما بگیرند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امروز جنگ شناختی در جامعه وجود دارد و علمای دین اجازه انکار حقایق را به دشمنان این جنگ نمی دهند. وارانا در این عرصه تبیین جهاد نشان داده و نقش آفرینی کند.

به سمت جلو تعداد کمی دشمن نباید تسلیم شود

وی افزود: به سمت جبهه تعداد کمی دشمن نباید تسلیم شود و ما باید قدردان علما باشیم چرا که این علما بودند که امروز به دست ما رسیده اند.

رئیس جامعه حوزه علمیه قم با بیان اینکه در صورت خروج روحانیون از صحنه، افرادی هستند که به دین و دنیای مردم رحم نمی کنند، افزود: این افراد همان ادامه اردو در جلوی سیدالشهداء و فقط نام آنها تغییر کرده است زیرا کربلا همیشه بوده و در تاریخ تکرار می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه خاندان حکیم اهل علم، تقوا و جهاد هستند، افزود: در زمان صدام تعداد زیادی از خانواده حکیم و صدر قتل عام شدند، چرا تظاهر به دین می کنند.

رهبر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیت الله حکیم بیش از 8 سال و نیم در زندان بودند که با شکنجه های سخت همراه بود و در بین مردم الگو هستند.

امام جمعه قم گفت: ایشان شاگردان زیادی را در حوزه نجف تربیت کردند و کتابهای زیادی از ایشان در زمینه های مختلف از جمله عاشورا به یادگار مانده است.

وی تصریح کرد: این عالم بزرگوار تقوا و تواضع فراوان داشت و درب خانه اش به روی همه باز بود و پرچمداران ارتباط نجف و قم تقویت شده است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: خدمات ایشان به مردم عراق بسیار و کم نظیر است و این شخصیت بزرگ در این عرصه سنگ تمام گذاشته است.

وی افزود: آیت الله حکیم محبوب اهل بیت علیهم السلام بود و به ندرت جلسه ای بود که حضور داشته باشد و حرم در آن مستقر نشده باشد و با اینکه فقیه بود، همیشه این جلسه را انجام می داد. تلاش فراوان برای عزای حسین علیه السلام.

دکمه بازگشت به بالا