اجتماعی

آیا مواد غذایی در بروز آکنه نقش دارند؟

بسیاری از افراد در دوران بلوغ و بزرگسالی روی پوست خود آکنه ایجاد می کنند و اغلب تصور می شود که خوردن برخی غذاها مانند شکلات باعث تشدید آکنه می شود.

به گزارش یومیر ، این س isال مطرح است که آیا ارتباطی وجود دارد و رژیم غذایی می تواند بر وضعیت پوست آکنه تأثیر بگذارد؟

ساینس آلرت در مصاحبه ای با پنج متخصص پوست ، آکنه و میکروب شناسان س questionsالاتی را در مورد اینکه آیا رژیم غذایی می تواند باعث تشدید آکنه شود ، مطرح کرد.

آکنه چیست؟

آکنه نوعی بیماری پوستی است که در آن فولیکول های مو در زیر پوست مسدود شده و باعث تجمع چربی و ایجاد لک می شود. این بیماری بیشتر در بزرگسالان دیده می شود و می تواند صورت ، کمر و قفسه سینه را درگیر کند.

چگونه می توانید بفهمید که یک رژیم غذایی باعث ایجاد آکنه می شود؟

روش های مختلفی برای بررسی ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه وجود دارد. دکتر. Gregory DeLust ، یک متخصص پوست ، نتایج مطالعه ای را که بین ژانویه 2009 و آوریل 2020 انجام شد ، توصیف کرد که در آن نویسندگان 42 مطالعه مشاهده ای و 11 آزمایش بالینی مداخله ای را ارزیابی کردند و چندین عامل رژیم غذایی مرتبط با آکنه را شناسایی کردند.

“مطالعات مشاهده ای” به معنای مطالعاتی است که به سادگی دو گروه از افراد را در این مطالعه با افرادی که رژیم های مختلف دارند مقایسه می کند. “آزمایشات بالینی مداخله ای” به معنای مطالعاتی است که در آن از گروههایی از افراد خواسته می شود رژیم غذایی خود را تغییر دهند تا تأثیر آن بر آکنه اندازه گیری شود.

در حالی که این مطالعه به طور کلی نتیجه گرفت که بین آکنه و رژیم غذایی رابطه وجود دارد ، در مطالعات مداخله ای رابطه ضعیف تری نسبت به مطالعات مشاهده ای مشاهده شد.

چه غذاهایی با آکنه در ارتباط هستند؟

پروفسور گابریلا فابروسینی ، متخصص آکنه در دانشگاه ناپل ایتالیا گفت: “رژیم های غذایی با گلیسمی بالا و مصرف مکرر لبنیات ، به ویژه شیر کامل ، از عوامل اصلی در رابطه رژیم و آکنه است.

شاخص گلیسمی بالا (GL) به معنای غذاهای دارای کربوهیدرات است که به سرعت در بدن تجزیه می شود و شامل غذاها و نوشیدنی های شیرین ، نان سفید و برنج است.

دکتر. دلوست افزود: تقویت کننده های آکنه شامل غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا ، لبنیات ، غذاهای چرب و شکلات هستند ، در حالی که مواد نگهدارنده آکنه شامل اسیدهای چرب و همچنین میوه ها و سبزیجات هستند.

چگونه رژیم منجر به آکنه می شود؟

دکتر گفت: “مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا می توانند سطح انسولین و فاکتور رشد” مانند انسولین “را افزایش دهند. جری تان ، متخصص پوست در دانشگاه ایالتی اوهایو. هر دوی این هورمون ها می توانند ترشح سبوم (چربی طبیعی پوست) را افزایش دهند و اجزای سبوم را به ترکیباتی تغییر دهند که التهاب بیشتری دارند. این می تواند باعث بدتر شدن آکنه شود.

چه عواملی بر آکنه تأثیر می گذارد؟

دکتر گفت: “پاتوفیزیولوژی آکنه چند عاملی است و تا حد زیادی ناشناخته است ، بنابراین تغییرات رژیم غذایی ممکن است در همه موارد مثر نباشد.” کلی هاس ، میکروبیولوژیست پوست در دانشگاه ماساچوست. آکنه با سطوح هورمونی مرتبط است که ممکن است در دوران بلوغ ، قاعدگی و بارداری متفاوت باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا