اجتماعی

آمار شهدای کرونا سه رقمی است/ بیمارستان‌های شبیه پلاسکو کم نداریم

معاون وزیر بهداشت در مورد آمار شهدای سلامت گفت: کمیته ای در این زمینه ایجاد کرده ایم و آمارها سه رقمی است.

به گزارش یومیر ، دکتر. ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در برنامه امضا گفت: خوشبختانه به دلیل رعایت خوب مردم و اجرای دو طرح اصلی یعنی طرح هوشمند مدیریت ترافیک و “شهید سلیمانی” برنامه ریزی کنید ، اکنون بیش از 80 مورد مرگ و میر و پذیرش وجود دارد. در مقایسه با اوج ماه نوامبر ، 90٪ کاهش یافته است ، اما مانند همه کشورها تا زمانی که حتی یک فرد مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب داشته باشیم ، وضعیت شکننده است. فراموش نکنیم که ویروس با یک فرد آلوده در کشورها پخش می شود.

وی افزود: اکنون 500-400 نفر در روز و بعضی روزها 600 نفر داریم. در این نوع اپیدمی ، دو سطح برنامه داریم. یک سطح ایجاد محدودیت های شدید است. ممنوعیت سفر ، ممنوعیت خروج افراد از خانه ، تعطیلات و مانند آن است. این معمولاً در اوج اپیدمی اعمال می شود. وقتی کنترل می شود و شعله های مختلفی از این آتش سوزی در مکان های مختلف داریم ، طرحی مانند طرح شهید سلیمانی برای کنترل در به خانه و کنترل محله پس از محله اجرا می شود ، افراد آزمایش می شوند ، همه غربال می شوند و مثبت ، منزوی و قرنطینه می شوند.

به گفته وی ، ساده ترین و ارزان ترین راه برای مقابله با کرونا این است که 95٪ از مردم هنگام خروج از خانه تا زمان بازگشت به خانه خود ماسک بزنند که این می تواند بر تعداد کل تعطیلات و غربالگری ها تأثیر بگذارد. ماسک زدن حتی از واکسیناسیون نیز مثرتر است. منابع غربی این را تأیید می کنند. سازمان بهداشت جهانی این را تشخیص داده است. اگر همه افراد واکسینه شوند ، تأثیر آن تقریباً است. 95-90٪ این درصد بالایی است ، اما همان ماسک بسیار و حتی بیشتر تأثیر می گذارد.

معاون وزیر در مورد سرعت رعایت پروتکل های افراد در ماه های اخیر گفت: “در 2-3 ماه گذشته ، میزان تحرک افراد را اندازه گیری کرده ایم که نسبت به مدت مشابه در حدود 5٪ کاهش یافته است. ژانویه. یا دسامبر سال گذشته. “سفر به دلیل محدودیت کاهش یافته است ، اما رفتن به استراحتگاه ها و کوه های اطراف تهران 3.5 برابر شده است! به عنوان مثال ، مهمانی ها افزایش یافته ، اجتماعات خانوادگی افزایش یافته است. همه اینها چشمگیر است.

در مورد واکسن کرونا ، حریرچی گفت که غرب ، حاکم بر جهان ، به وضوح انحطاط اخلاقی و عقب ماندگی اجتماعی و سیاسی خود را در مورد واکسن کرونا نشان داده است. آنها برای انتقال واکسن بسته شده اند … به عنوان مثال ، وزیر بهداشت انگلیس با احترام گفت که ما این واکسن را به تمام جهان می دهیم ، ما کشوری هستیم که محققان زیادی داریم اما مردم خودمان در اولویت مردم انگلیس هستند . وزیر بهداشت آلمان نیز توسط اتحادیه اروپا پیشنهاد شده و مورد تأیید قرار گرفته است. اکنون اتحادیه اروپا محدودیت های شدیدی در خروج واکسن از اتحادیه اروپا دارد ، به این معنی که ابتدا خود را تزریق می کنند. یعنی در درون خود مبارزاتی دارند. به عنوان مثال مجارستان مجبور شد نوع چینی خود را بخرد. رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که با این وضعیت هر دو دچار یک شکست اخلاقی شدیم و اقتصاد به دلیل عدم توزیع عادلانه واکسن ها در جهان به رشد منفی ادامه می دهد! به عنوان مثال ، برخی از کشورها مانند کانادا 10 برابر جمعیت خود واکسن خریداری کرده اند ، ایالات متحده 3.5 برابر ، دانمارک 4.5 برابر و انگلیس 7 برابر واکسن خریداری کرده اند. . آنها وقتی پول داشتند آن را خریداری کردند زیرا نمی دانستند کدام واکسن م workثر است و آن را پس انداز کردند زیرا نمی دانستند این واکسن چه مدت دوام می آورد و آن را ذخیره کرده و در صورت عدم استفاده می فروختند. با قیمت بالاتر! یعنی جنگ کاملا اقتصادی با استعمار و استثمار مدرن و کثیف!

وی در مورد واکسن کرونا ایرانی گفت: ترکیبی که توسط ستاد ملی کرونا تصویب شده حداکثر وابستگی به واکسن داخلی است ، اما در دوره آماده شدن واکسن های ایرانی ، استفاده از واکسن خارجی ایمن و مورد تأیید مواد غذایی است و اداره دارو؛ “این بدان معنی است که ما تا آن زمان منتظر نیستیم. برخی برای کسانی که در خط مقدم مبارزه با بیماری عروق کرونا هستند ، ما همچنین واکسن هایی را برای بیماران با خطر بالا تهیه می کنیم ، همچنین تهیه و تزریق می شود. نکته این است که فرمول واکسن در ایالات متحده و فرمول کشورهای تزریق کننده آن را ببینید. هنگامی که واکسن شروع شد و به 50-40٪ از جمعیت رسید ، لازم است این پروتکل ها و دستورالعمل ها را تا اطلاع ثانوی دنبال کنید. وقتی به امنیت جمعی می رسیم ، که می گوید 70-85٪ افراد باید تزریق کنند ، به امنیت جمعی دست می یابیم. اما سوال مهم این است که آیا این واکسنی که ما تزریق می کنیم به اندازه یک سال یا به اندازه دو سال یا 10 سال یا 15 سال محافظت می کند؟ در میان واکسن های ویروسی که تاکنون دیده ایم ، مصونیت این نوع ویروس معمولاً بیش از یک یا دو سال نیست. مشکل دیگر جهش ویروس است. ویروس می تواند در جایی جهش یابد که برخی از واکسن های موجود بر خلاف جهش آفریقای جنوبی عمل نکنند.

در اینجا نیز ما این مزیت را داریم که خط تولید داریم و دانش داریم که می توانیم واکسن هایی از نوع 80٪ باقی مانده را نیز برای نوع اصلاح شده تولید کنیم. علاوه بر این ، ما تعدادی از روش های واکسیناسیون را انجام می دهیم. تقریباً همه روشها در جهان در گروههای مختلف این روش قرار دارند … خواه این روش چینی باشد یا روش ویروس ضعیف یا انتقال بر اساس ویروس دیگری یا بر اساس mRNA که برای Pfizer و مدرن است ، همه در داخل ما است کشور را تولید کنید. اولین واکسن برای کارمندان ارشد و بنیاد برکت ، زیرا بر اساس ویروس از بین رفته است ، باعث ایجاد چندین آنتی ژن در بدن می شود و در صورت جهش ، ایمنی آن در برابر ویروس انگلیس نیز مثر است.

حریرچی با اشاره به همکاری وزارت بهداشت و بسیج در طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: ما از بسیج و سپاه به خاطر همکاری بسیار خوبشان تشکر می کنیم ، این بدان معناست که من واقعاً شرمنده ام که فرماندهی عالیه این نیروها در دفتر ما هستند دفتر وزیر و دفتر معاون نخست وزیر. “به دستور حضرت آقا ، این بزرگواران گفتند که ما تحت فرمان شما هستیم ، به ما بگویید در این جنگ چه باید بکنیم ، شما از ما می خواهید این کار را انجام دهیم. حتی یکی از رهبران پلیس برخلاف این مدل ، ما مجبور شدیم ترافیک و محدودیت ها را ممنوع کنیم ، اما او گفت ما آن را اجرا کردیم زیرا فرماندهی داشتیم. هدف ما کاهش تعداد دورهای خانوادگی بود که در رستوران ها و کافه ها برگزار می شد.

معاون وزیر بهداشت در مورد آمار شهدای سلامت نیز گفت: در این باره کمیته ای از کمیته شهدا و بنیاد تشکیل داده ایم تا افرادی که توسط کادر پزشکی آلوده شده اند را بررسی کند. آمار ما سه رقمی است ، اما من نمی خواهم تعداد دقیق آن را بیان کنم.

به گفته وی ، در ابتدای شیوع تاج ما 1.7 تخت در هر اتاق داشتیم. شخص من 130،000 تخت در بیمارستانهای سراسر کشور داشتم. در کل تاریخ کشور ، ما 136 هزار تخت داشتیم و 25 هزار تخت در دوره “طرح تحول” ایجاد شد و 45 هزار تخت موجود به طور کامل بازسازی شد. این دستاورد سیستم بود.

همان دو واکسنی که اکنون با کوبا تولید می کنیم وقتی جوانترین مدیر اجرایی اجازه داد 100 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای دو واکسن برداشت کنیم ، جوانه زدند. این ادامه همان فناوری است. تعداد پرستاران استخدام شده و ظرفیت ورودی پرستار دو برابر شد ، ورودی پزشکی افزایش یافت. بسیاری از پزشکان با مشاهده این شرایط کرونا ، مفید بودن طرح تحول سلامت را تشخیص دادند.

حریرچی پس از حضور در یک برنامه اینترنتی با اشاره به از بین رفتن مرگ میناوند گفت: “این یک برنامه اینترنتی بود و هیچ ارتباطی با رادیو و تلویزیون نداشت. البته مدیر صدا و سیما به نقش رادیو و تلویزیون اشاره کرد. در مقر ملی کرونا و در جلسه ای که با او داشتیم قدم بزنید. “اکنون جسورانه است و وقتی او به مردم توصیه می کند بیرون نروند ، مردم تفریح ​​و سرگرمی می خواهند. سریال ها و فیلم ها را نمی توان با ماسک تولید کرد ، اما خواسته ما این است که مسئله کرونا ، به ویژه این نوع از انواع ، که در کشور ما و سایر کشورهای جهان معرفی شده است ، در همه جا گسترده شده است ، یعنی در پیک اول و حتی دوم ، اگر کسی در خانواده درگیر باشد ، دیگران خیلی درگیر نخواهند شد ، اما اکنون در این پیک یکی از خانواده ها درگیر است ، اعضای دیگر نیز درگیر هستند ، اما اگر پشت در دوربین قرار دارید فرد پشت دوربین است. به چهره فرد پشت دوربین نگاه نکنید ، منشی صحنه و کارکنان صحنه. از ماسک استفاده کنید.

آقای. میناوند ، چون ظاهراً یک بیماری زمینه ای داشت و مدتی است کورتون مصرف می کرد ، علائم شدیدتری داشت و هنگام ورود 80٪ از ریه های او درگیر بود. آیا شخصی مانند مرحوم میناوند وجود دارد؟ اولاً او به عنوان یک هم وطن ورزشکاری است که باعث خوشحالی بسیاری از افراد در تیم ملی شده است. خوب ، گفتن این حرف دل ما را می سوزاند. ما خواهیم گفت که باید رعایت شود و شما باید آن را هر جا که می توانید مشاهده کنید. صداوسیما در همکاری با اطلاعات بی نظیر بوده و سنگ بنای آن را گذاشته و کاملاً واضح است.

حریرچی درباره ایمنی ساختمان ها نیز گفت: درصدی از بیمارستان های ما ، به ویژه در تهران ، مشابه پلاسکو هستند. ما دیروز جلسه ای برای شهرهای استان تهران داشتیم ، شهرهای اطراف تهران از نظر بهداشت و درمان جزو محروم ترین مناطق کشور هستند! تهران خودش محروم است. به تعداد بیمارستانهای خصوصی در قسمت بالای شهر نگاه نکنید. اگر فردی در جنوب شهر بخواهد به یک متخصص عادی مراجعه کند ، باید به اندازه یک سفر به اوج انقلاب برسد ، به عنوان مثال یک متخصص ویزیت کند. به عنوان مثال. بیمارستان طالقانی در بالای شهر واقع شده در حالی که بیمارستان نبوده و خوابگاه دانشجویی بوده که به بیمارستان تبدیل شده است. قدمت بسیاری از بیمارستانهای ما 100 سال ، 90 سال و 80 سال است. درصد قابل توجهی تقویت شده است ، اما هزینه ساخت و مقاومت در برابر زلزله در برخی بیمارستان ها از ساخت بیمارستان جدیدی است که باید کاملاً جایگزین شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا