اقتصادی

آمار خانه‌های خالی اشخاص حقوقی به سازمان امور مالیاتی اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی از انتشار آمار خانه های خالی اشخاص حقوقی به سازمان امور مالیاتی خبر داد.

به گزارش یومیر، رستم قاسمی امروز، چهارم آذرماه در حاشیه بازدید از کمربندی پاکدشت در جمع خبرنگاران، در خصوص ثبت نام نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون متقاضیان قابل قبولی در سامانه سامان ثبت نام کرده اند و وجود دارد. هنوز زمان برای ثبت نام است.” برای استان تهران و به طور مشخص شهر تهران، چون جای توسعه چندانی وجود ندارد، در اکثر شهرهای جدید و شهرهای اطراف برای ساخت مسکن برنامه ریزی شده است. در خصوص پاکدشت بدون توجه به تعداد متقاضیان، وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد منابع و تسهیلات لازم برای ساخت مسکن را تخصیص دهد.

قاسمی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در سامانه سامان ثبت نام کرده اند، گفت: در یک ماه گذشته دو اتفاق در خصوص شرایط ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن رخ داده است. اولاً مجردها امکان ثبت نام در سامانه را دارند که با ارائه واحد مسکونی باید مدارک ازدواج خود را ارائه دهند. در فرم ج نیز مهلت طولانی تری برای افرادی که نباید مالکیت ملک داشته باشند، در نظر گرفته شده بود که با تصمیم جدید شورای مسکن کاهش یافت.

وی تصریح کرد: به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده افرادی که خانه ندارند صاحب خانه شوند. اگر تعاونی هایی هستند که زمین دارند یا واحدهای آنها تکمیل نشده است، در طرح بهار تولید مسکن به آنها تسهیلات می دهیم و برای ساخت مسکن و تحویل به متقاضیان با آنها همکاری می کنیم.

قاسمی در خصوص مالیات بر خانه های خالی نیز گفت: بخشی از خانه های خالی با اظهارنامه شناسایی می شوند. وزارت راه و شهرسازی آمار مسکن خالی را که به صورت خودگزارشی تکمیل شده است، شناسایی کرده است. همچنین بیشتر خانه های خالی متعلق به اشخاص حقوقی است که به سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا