اجتماعی

آغاز به کار نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی اصغر شالبافیانمعاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعدازظهر پنجشنبه در این مراسم گفت: شعار روز جهانی گردشگری امسال به معنای ایده های نو است، یعنی مدیران و مسئولان نیز باید بتوانند گره گشای جدی فعالان عرصه را داشته باشند. .

وی ادامه داد: در یک سال گذشته سعی کردیم در دو محور همکاری های فرابخشی و تسهیل گری خود را ساماندهی کنیم تا حضور بخش خصوصی در گردشگری پررنگ شود. اصفهان نیاز به ایجاد مسکن و هتل دارد و می تواند از فرصت برای این همکاری ها استفاده کند.

شالبافیان وی افزود: سال گذشته توزیع زمانی و مکانی سفرها در اولویت قرار گرفت و لایحه برنامه ریزی تعطیلات نیز تهیه شده است. با تصویب این لایحه امیدواریم شهرهایی مانند اصفهان بتوانند در همه روزهای سال از نعمت گردشگران برخوردار شوند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: معتقدیم بسیاری از مشکلات شرق استان اصفهان با حضور گردشگران قابل حل است. بیش از هزار رویداد در کشور برگزار می شود که ظرفیت جذب گردشگر را دارد و امکان ثبت ملی این رویدادها وجود دارد و فرصت خوبی برای توسعه گردشگری به ادارات کل ارائه می شود. بنابراین برای اتفاقات اصفهان تلاش شده است شاین ملیت داشته باشید، ثبت نام کنید و شرایط را بدست آورید.

شرایط گردشگری و صنایع دستی در اصفهان مساعد نیست

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی در این مراسم گفت: هنرمندان از رئیس جمهور تقاضای توجه دارند و ما از گروهی که در حوزه دولت برنامه ریزی نمی کنند تقاضای کار داریم که چرا این همه خوبی؟ در هنر و گردشگری در اصفهان پرداخته شده است. قرار داده نشده است

وی ادامه داد: فعالیت های سال گذشته در حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی مطلوب نبود و اینها اولین قدم هایی بود که باید انجام شود. پارلمان نیز به این سه حوزه در محدوده صلاحیت خود کمک خواهد کرد. حتی اگر به سرمایه و هنر اصفهان رسیدگی نشود، تا جایی که بتوانیم به نصف دنیا کمک می کنیم.

مقتدایی خاطرنشان کرد: کار زمینی در اصفهان باید زودتر به پایان برسد.

تفکر برای پیشرفت و موفقیت لازم است

علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار داشت: ایران اسلامی اگر می خواهد ایران بماند و ایران باشد نیازمند فعالان و صنعتگران گردشگری است که سفیران معرفی ایران باشند.

وی ادامه داد: پنجم آنلاین روز جهانی گردشگری با عنوان هم اندیشی و توسعه اندیشه نوین گردشگری است. تفکر برای توسعه، برنامه ریزی و موفقیت لازم است. گردشگری عنصری برای دستیابی به توسعه پایدار است.

ایزدی تاکید کرد: گردشگری در شناساندن نام بزرگ ایران اسلامی به جهانیان موثر است. امروزه شاهد رشد ایده های دستیابی به توسعه پایدار در گردشگری هستیم.

وی در نهایت پیشنهاد داد که استان اصفهان به عنوان پرچمدار گردشگری و صنایع دستی ایران پایلوت گردشگری و صنایع دستی ایران شود.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم یادداشت تفاهم همکاری مشترکی بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد.

دکمه بازگشت به بالا