اجتماعی

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده سنخواست / امدادرسانی به بیش‌از ۸۰۰ تن

سخنگوی جمعیت هلال احمر با تشریح وضعیت اخیر امدادرسانی در پی وقوع زلزله در استان خراسان شمالی ، از نجات 804 قربانی زلزله خبر داد.

محمدحسن قوسیان در گفت وگو با یومیر ، در مورد وضعیت اخیر مناطق زلزله زده سانخواست در استان خراسان شمالی ، ساعت 03.34 امروز (دوشنبه 17 اردیبهشت) زمین لرزه ای به بزرگی 5.5 ریشتر منطقه سنخاست در خراسان شمالی را لرزاند. سپس تیم های ارزیابی جمعیت از هلال احمر به محل اعزام شدند.

وی در خصوص وضعیت اخیر این مناطق با بیان اینکه خوشبختانه این زمین لرزه خسارت جدی در این مناطق وارد نکرد ، گفت: مددکاران هلال احمر از همان دقایق اولیه پس از وقوع زلزله در محل حاضر شدند و به 804 زلزله زده خدمات اضطراری ارائه دادند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر همچنین آخرین آمار مربوط به 32 مصدوم این زلزله را منتشر کرد و گفت 31 نفر از آنها به دلیل ترس از فرار و یک نفر نیز به دلیل ریزش خاک زخمی شده اند.

قوسیان مقدم مناطق زلزله زده را 36 روستای شهرستان های جاجرم ، گرمه ، مانه ، سلمقان و بجنورد اعلام کرد و گفت: 9 روستای توابع گرمه نیز بیشترین آسیب را دیده اند ، از جمله روستاهای بالا و پایین قزل حصار ، برزانه ، شوراک ، کرکی ، چارکی ، چارکی ، چارکی ، چارکی. و است. در همین حال ، بیشترین خسارت به روستای شوراک وارد شده است.

وی همچنین در مورد اقدامات امدادی انجام شده گفت: تاکنون مجموعاً 201 چادر امدادی ، 70 تخته پتو ، 30 پتو و 1800 قوطی در مناطق زلزله زده بین قربانیان توزیع شده است. همچنین 141 نفر در قالب 41 تیم عملیاتی در محل حضور دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا