اجتماعی

۱۴ منطقه به مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست اضافه شد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در جلسه 26 بهمن ماه ، بالاترین شورای محیط زیست کشور ، 14 منطقه در 10 استان با مساحت 620 هزار هکتار به رهبری چهار منطقه به چهار منطقه اضافه شد سازمان حفاظت از محیط زیست.

به گزارش یومیر ، کلانتری کیومر گفت: از ابتدای دولت یازدهم حدود دو میلیون و 100 هزار هکتار به مناطق تحت هدایت سازمان اضافه شده است.

وی افزود: در حال حاضر مساحت تحت هدایت سازمان حفاظت محیط زیست در سراسر کشور حدود 19 میلیون و 100 هزار هکتار و به عبارتی 58/11 درصد مساحت کشور است که 2.42 درصد کمتر از متوسط ​​جهانی است (طبق در بیانیه Aichi Japan از سال 2010 ، در کنوانسیون تنوع بیولوژیکی آمده است که سطح مناطق حفاظت شده برای آبراه های داخلی و آب های ساحلی تا پایان سال 2020 به 17٪ و برای مناطق ساحلی و دریایی 10٪ می رسد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی آژانس حفاظت از محیط زیست دانمارک افزود: در حال حاضر 32 پارک ملی ، 53 ذخیره گاه طبیعی ، 184 منطقه حفاظت شده و 40 اثر طبیعی ملی به عنوان چهار منطقه تحت هدایت آژانس حفاظت از محیط زیست دانمارک داریم که در کل 309 منطقه خواهد بود. “

کلانتری در ادامه این چهار منطقه را سرمایه ملی دانست و گفت: هدف از افزایش سطح مناطق تحت مدیریت حفظ منابع ژنتیکی گیاهان و حیوانات و مناظر طبیعی کشور برای این نسل و نسل های آینده است. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، همه افراد جامعه مسئولیت قانونی خود را در مورد حمایت از آنها دارند.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری در این مناطق باید مطابق با ملاحظات و استانداردهای زیست محیطی باشد ، گفت: این مناطق تاکنون کمتر مورد حمله و تخریب قرار گرفته اند و از این پس هرگونه عملیات در آنها باید با استانداردهای زیست محیطی مطابقت داشته باشد. .

معاون وزیر محیط زیست سازمان در ادامه پیگیر توسعه کیفی مناطق شد و گفت: “طبیعی است که با توسعه مناطق جدید زیست محیطی ، توسعه امکانات ، تجهیزات و نیروی کار باید ادامه یابد تا بتوانیم از کیفیت حفاظت برخوردار شویم. در این مناطق “

وی به رویکرد مشارکت عمومی پرداخت و اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست تمام تلاش خود را برای ایجاد رویکرد مدیریت مشارکتی با حضور و کمک جوامع محلی انجام می دهد تا هم حفاظت و هم توسعه پایدار صورت گیرد.

طبق بانک اطلاعاتی سازمان حفاظت محیط زیست ، کلانتری سرانجام گفت: طبق قانون ، سازمان حفاظت محیط زیست نماینده کلیه دستگاه های اجرایی فعال در این مناطق است ، اما حق انتقال این مناطق به مناطق دیگر را ندارد و باید برای آینده حفظ شود. نسلها. “باش.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا